امحاء فرآورده های دامی فاسد و محکومیت قاچاقچی لوازم آرایشی در آستارا

آستارا - ایرنا - محکومیت قاچاقچی لوازم آرایشی به جریمه نقدی در آستارا معدوم و یک قاچاقچی لوازم آرایشی در این شهرستان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش ایرنا، بهرام پورضرب رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: 187 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد که در 232 مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه مرغ، گوشت و ماهی در بهمن ماه کشف شده بود ، معدوم شد.
وی افزود: ارزش اقتصادی این مقدار گوشت معدوم شده 37 میلیون و 400 هزار ریال است و در این رابطه، هفت نفر متخلف به مقام قضایی معرفی شده اند.
وی با اشاره به اینکه با هدف تامین غذای سالم و سلامت شهروندان، نظارت دقیقی بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی صورت می گیرد، اضافه کرد: در آستانه عید نوروز شبکه دامپزشکی علاوه بر گشت های مستقل توسط 2 تیم خود، بازرسی هایی را به صورت مشترک با شبکه بهداشت و درمان، اداره های صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام می دهد.
49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی در آستارا فعال است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، رئیس اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان از محکومیت یک قاچاقچی لوازم آرایشی و بهداشتی به پرداخت جریمه نقدی خبر داد.
محمد احمدی مقدم به ایرنا گفت: یک هزار و 225 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از یک خودروی سواری در ایستگاه بازرسی قلعه محور آستارا - اردبیل کشف و ضبط شده بود.
وی اضافه کرد: پرونده متهم مربوطه در شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره تعزیرات حکومتی آستارا بررسی و متهم به استناد ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به پرداخت 118 میلیون و 852 هزار و 983 ریال جزای نقدی محکوم شد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بازار ساحلی معروف آن، محل عرضه پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

نظر خود را ثبت کنید