مسئول هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

ظرفیت مرکز ماده 16 خراسان‌شمالی به 150نفر افزایش می‌یابد

مسئول هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به کمبود ظرفیت مرکز ماده 16 در خراسان شمالی گفت: با بررسی های صورت گرفته مقرر شد تا ظرفیت این مرکز از 50 نفر به 150نفر افزایش یابد.

به گزارش ایسنا سید «نجیب حسینی»، در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان خراسان شمالی که با حضور وزیر کشور در بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در این استان بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: دانش آموزان قشری موثر در کاهش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر هستند و به همین دلیل مقرر شد تا از 70 هزار دانش آموز متوسطه خراسان شمالی 12 هزار نفر تحت برنامه های توانمندسازی قرار گیرند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه های دائمی، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری برنامه های بانشاط فرهنگی در 26 محله و چهار پارک اصلی از دیگر اقداماتی است که مقرر شد در این استان انجام شود. همچنین از آنجایی که  جامعه روستایی ممکن است از مرکز اقدامات پیش گیرانه دور باشد،  تصمیم گرفته شد تا 50 خانه روستایی برای پیشگیری از اعتیاد در روستاها دایر شود.

حسینی با تاکید بر اینکه  کشفیات مواد مخدر در استان 11 درصد رشد داشته است، تصریح کرد:  مقرر شد تا این رقم به 30 درصد افزایش یابد. همچنین در بخش مقابله با عرضه مواد مخدر نیز مقرر شد تا اقدامات مقابله‌ای بر اقدامات اطلاعاتی متمرکز شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرار بر این شد تا برای تکمیل اردوگاهی در شیروان که با کمبود اعتبار مواجه است رقم 500 میلیون تومان اختصاص یابد تا در پایان تابستان امسال به بهره برداری برسد و 500 نفر از خرده فروشان که جدید هستند به این اردوگاه فرستاده شوند.  علاوه بر آن مقرر شد تا 500 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در پلیس خراسان شمالی اختصاص یابد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه درمان گفت: مقرر شد تا به حدود 300 نفر از معتادان بی بضاعت که منابع مالی لازم برای ترک اعتیاد را ندارد در طول سال کمک شود. راه اندازی مرکز تخصصی سوء مصرف مواد مخدر را از دیگر تصمیم گیری ها برای خراسان شمالی است.

به گفته مسئول هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور مصرف تریاک و مشتقات آن در بین معتادان خراسان شمالی بیشتر از سایر مواد مخدر است. از سوی دیگر سن شروع به مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و همچنین 97 درصد دانش آموزان استان هیچ ماده مخدری استفاده نکرده اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید