با حضور وزیر کار

نشست بررسی روند پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی برگزار شد

نشست تخصصی ۱۱ استان مرزی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی روند پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی و هماهنگی میان معاونت تعاون و معاونت اشتغال برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست سیدحمید کلانتری - معاون امور تعاون وزارت کار اظهار کرد: معاونت توسعه اشتغال در دل طرح تکاپو، مدل رشد توام با اشتغال را تدوین کرد که به تصویب دولت و مجلس رسید و از آذرماه سال گذشته روند اجرایی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون اجرای طرح به خوبی پیش رفته و تحرک اصلی کار بعد از عید شروع شده است و امروز پیگیری کار را در ۱۱ استان به طور رسمی آغاز خواهیم کرد.

کلانتری هماهنگی میان دو معاونت تعاون و اشتغال در این طرح را مورد اشاره قرار داد و این امر را در جهت پاسخگویی بهتر و تقویت ۱۱ استان مرزی در راستای انجام ماموریت‌های وزارتخانه عنوان کرد.

معاون امور تعاونی‌های وزارت کار ادامه داد: ماموریت ارتقای ۱۱ استان مرزی برعهده معاونت امور تعاون گذاشته شده ولی معاونت‌های توسعه اشتغال در استان‌ها کماکان کار خود را ادامه می‌دهند.

وی گفت یکی از توصیه‌هایی که در ابلاغیه وزیر  کار آمده توجه به بحث تعاونی‌ها بوده است تا در ۱۱ استان که زمینه تشکیل تعاونی در آن‌ها بیشتر است از طریق طرح روستا- تعاون سهم بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داده شود.

ادامه دارد


نظر خود را ثبت کنید