خرید بیش از 12 هزار تن کلزا از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد گفت: 12 هزار و 471 تن تاکنون در سالجاری خرید کلزا از کشاورزان استان صورت گرفته است.

الیاس تاج الدینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفتهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: توسعه گلخانه‌ای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد صفر بوده که بعد از پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی به 52 هزار و 500 متر مربع رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: در همین مدت زمان میتوان به پیشرفت باغات از 3200 هکتار به 37 هزار هکتار، اجرا و ساخت مجتمع های دامپروری از صفر به 124 هکتار، سطح زیر کشت آبی از 14 هزارهکتار به 83 هزار هکتار، ظرفیت تولید ماهیان پرورشی از صفر به 17 هزارتن اشاره کرد.

تاج الدینی عنوان کرد: قبل از انقلاب احیاء ایستگاه های پمپاژ عمومی صفر بوده که به 109 مورد مطالعه و اجرا سدهای خاکی از صفر به 11 مورد، توسعه مرغداری صنعتی گوشتی نیز از صفر به 141 واحد، توسعه مرغداری صنعتی تخم گذار از صفر به 5 واحد و تولید شاخه گل رز به 20 میلیون شاخه از دیگر پیشرفت های جهاد کشاورزی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در همین مدت زمان عنوان شده خرید تضمینی گندم از صفر به 75 هزارتن، درجه مکانیزاسیون زراعی 34.5 ، توسعه هسته های بذری 8 هزارتن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سالجاری تاکنون نیز گندم مازاد بر مصرف 24 هزار و 541 تن و گندم بذری نیز 7 هزار و 880 تن خریداری شده است.

تاج الدینی اضافه کرد: 12 هزار و 471 تن تاکنون در سالجاری خرید کلزا از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید