گازرسانی به 500 واحد صنعتی خراسان جنوبی در راستای توسعه تولید

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در سال جاری براساس مصوبه شورای اقتصاد، گازرسانی و اجرای خط اختصاصی تا ورودی برای بیش از 500 واحد صنعتی و تولیدی بدون اخذ هزینه، کمک شایانی به بخش تولید و صنعت و بنگاههای زود بازده و افزایش اشتغال خواهد کرد.

سیدمحمود هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با تشریح برنامه های شرکت گاز خراسان جنوبی برای تقویت بخش تولید و صنعت و افزایش اشتغال اظهار کرد: توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای باقیمانده استان از دیگر برنامه های شرکت گاز استان است.

وی افزود: با گازرسانی به چهار شهر فاقد گاز استان در سال جاری شامل؛ شهرهای نهبندان، شوسف، دیهوک و درح، تمامی شهرهای استان طی امسال تحت پوشش کامل گاز طبیعی قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: در صورت همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی استان و تخصیص بودجه و نقدینگی توسط شرکت ملی گاز ایران ، طی دو سال آینده حدود 400 روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل شده و درصد جمعیت روستایی برخوردار از گاز طبیعی به بیش از 80 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت گازرسانی به روستاها افزود: با اجرای   شبکه‌های گاز روستایی زمینه برای گازرسانی به سایر مراکز عمده صنعتی و تولیدی و بنگاههای کوچک زودبازده که اکثراً در حاشیه روستاها هستند فراهم می‌شود.

هاشمی بیان کرد: اجرای پروژه های گازرسانی سبب توسعه عدالت اجتماعی در سطح جوامع روستایی و افزایش رغبت روستائیان برای ماندن در روستاها شده که این خود عامل افزایش محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی ، افزایش اشتغال روستاییان و نیز برقراری امنیت در استان بویژه در نقاط مرزی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یاداور شد:: گازرسانی به مراکز عمده کشاورزی مجاور شهرها و روستاها مشابه مرغداریها، گلخانه‌ها، صنایع مرتبط با بخش کشاورزی و دامداری ضمن افزایش بهره‌وری، سبب توسعه امنیت غذایی در سطح جامعه خواهد شد.

وی افزود: گازرسانی به مراکز روستایی و مراکز عمده صنعتی و کشاورزی ضمن تقویت بخش صنعت و تولید، زمینه را برای جایگزینی سوخت پاک بجای سوخت‌های فسیلی فراهم خواهد آورد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با انتقال گاز به شهرها   و روستاها و برخورداری مردم از گاز طبیعی، پیش بینی می‌شود سالانه از تخریب حدود یک میلیون درختچه منابع طبیعی جلوگیری شود که این امر منجر به پایداری محیط زیست (خصوصاً محیط زیست روستایی) خواهد شد.

وی بیان کرد: با گازرسانی به مناطق مرزی استان، توزیع سوخت‌های مایع فسیلی به این مناطق کاهش یافته و در نتیجه این اقدام، از قاچاق سوخت به خارج از کشور جلوگیری شده و اشتغال مردم از نوع اشتغال غیرقانونی و زیرزمینی تبدیل به اشتغال تولید محور در بخش‌های کشاورزی و دامداری شده است.

هاشمی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها زیرساخت های اصلی برای استقرار مراکز جدید التاسیس فراهم می شود تصریح کرد: سالانه از طریق کمیته امور زیربنایی استان، ستاد سرمایه‌گذاری استان و سایر نهادها از جمله نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی استان حدود 2000 مجوز احداث مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی صادر می‌شود که اجرای پروژه های گازرسانی زمینه را برای تامین گاز و سوخت مصرفی آنها فراهم می‌کند.

 


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید