رشیدی: امیدوار به یک پله صعود در جام باشگاه‌های والیبال آسیا هستیم

مربی تیم والیبال بانوان پیکان گفت: با توجه به گروه بندی جام باشگاه‌های آسیا امیدواریم بتوانیم یک پله صعود داشته باشیم.

نیلوفر رشیدی، مربی تیم والیبال بانوان پیکان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حضور تیم پیکان در جام باشگاه‌های آسیا، اظهار کرد: فکر می‌کنم بهترین نتیجه‌ای که نمایندگان ایران در این مسابقات کسب کرده‌اند، پنجمی و ششمی بوده است. سالی که تیم گاز عنوان قهرمانی را کسب کرد، اما تیم‌ ‌ملی به جام باشگاه‌ها اعزام شد، جایگاه پنجم را کسب کرد و سال گذشته هم بانک سرمایه توانست ششم شود. امسال با توجه به گروه بندی مسابقات امیدواریم بتوانیم یک پله صعود داشته باشیم،  ولی تا وارد رقابت ها نشویم، نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد، چون با شروع مسابقات مشخص می‌شود که هر تیمی چقدر کار کرده است و چه بازیکنانی را به همراه دارد.

او در مورد آمادگی روانی بازیکنان پیکان، اظهار کرد: از نظر روانی شرایط خوبی داریم. بازیکنان در لیگ برتر والیبال با هم بودند و در واقع با تیمی که در لیگ برتر شرکت کردیم به جام باشگاه‌ها اعزام می شویم و هیچ یار کمکی نیز نداریم. بازیکنان تیم در کنار هم بیشتر کار کردند و همدل‌تر هستند.

رشیدی به حریفان ایران در جام باشگاه‌ها اشاره و بیان‌ کرد: قزاقستان یکی از تیم‌های خوب آسیا است و سال گذشته تجربه بازی با آن را داشتیم. بنابراین شناخت کلی از این تیم داریم. البته سال گذشته از دو بازیکن خارجی استفاده کردیم و چون اولین بازی ما با این تیم است، نمی‌توانیم خیلی بازیشان را ببینیم و از آنالیزی که در سال‌های قبل داشتیم استفاده می‌کنیم.

او در مورد چین تایپه دیگر حریف ایران، گفت‌: اکثر تیم‌های آسیایی در سطح جهان خوب هستند. چین تایپه فوق‌العاده‌ سرعتی است و همیشه با آن به مشکل بر خورده ایم. سال گذشته بانک سرمایه توانست این تیم را در دور بعد شکست دهد، اما در دور برگشت نتیجه‌ را واگذار کرد. به‌ هر حال این سید بندی آسیا انجام داده است و تیم‌های هم سطح در کنار هم قرار دارند، محک خوبی است. فکر می‌کنم در چند روز اول مسابقات نسبت به روزهای پایانی که بازیکنان از نظر بدنی کمی افت می‌کنند، بتوانیم راحت‌تر بازی کنیم.

مربی تیم والیبال بانوان پیکان با بیان این که بازی‌های تدارکاتی خیلی مفید است، گفت‌: در شرایطی که اکثر بازیکنان در اردوی تیم‌ ‌ملی بودند و حدود بیست روز طول کشید تا برای کار کردن در پیکان هماهنگ شویم، فرصتی برای بازی‌های تدارکاتی نبود. تنها بازی که توانستیم انجام دهیم با تیم‌ ‌ملی بزرگسالان بود که البته بازیکنان پیکان در دوره بدن سازی خود بودند و آمادگی ۱۰۰ درصد را نداشتند.

رشیدی در پایان به وضعیت تیم پیکان در پایان اردوی آماده سازی جهت حضور در باشگاه‌های آسیا اشاره  کرد و گفت‌: فکر می‌کنم تقریبا به آمادگی ۱۰۰ درصد رسیدیم. باشگاه پیکان سال‌ها است که تیم داری می‌کند. این که تمام کارها منظم بود خیلی به تیم کمک کرد. یعنی دیگر مشکل این را نداشتیم که ممکن است در تمرین به مشکل برخورد کنیم و همه چیز طبق خواسته سرمربی انجام شد.

به گزارش ایسنا، تیم والیبال بانوان پیکان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا از روز ۲۰ تیر ۱۳۹۷ در کشور قزاقستان به مصاف حریفان خود می‌رود.

انتهای پیام  


نظر خود را ثبت کنید