محمدیان: جایگاه زنان در جاکارتا بهتر از اینچئون خواهد بود

معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش در حاشیه برگزار مجمع سالیانه فدراسیون کبدی گفت: با بررسی‌ای که از عملکرد بانوان اعزامی به جاکارتا داشتیم، این امیدواری وجود دارد که جایگاه زنان در جاکارتا بهتر از اینچئون خواهد بود.

فریبا محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا در بررسی وضعیت کاروان ورزشی بانوان اعزام شده به بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: با بررسی که از نظر فنی نسبت به عملکرد بانوان اعزامی در این دوره از بازی‌های آسیایی نسبت به دوره قبل داشتیم و همچنین با اردوهای خوب و منظمی که بانوان کشورمان در این دوره داشتند، این پیش‌بینی وجود دارد که ما در این دوره از بازی‌های آسیایی جایگاه زنان بهتر از اینچئون خواهد بود.

وی گفت: با مطالعاتی که کادر فنی فدراسیون‌ها از کاروان زنان اعزامی در این دوره دارند و با اعتماد به نفس بالایی که بانوان کشورمان در اردوها از خود نشان دادند و آنالیزی که از وضعیت زنان در جریان برگزاری اردوها انجام شده است و بر مبنای گزارش روسای فدراسیون‌ها و کادر فنی فدراسیون‌ها این پیش‌بینی وجود دارد که ۸۰ درصد رشته‌های اعزامی در بخش زنان احتمال زیادی برای کسب مدال خواهند داشت و تنها ۲۰ درصد برای افزایش رنکینگ و جایگاه خود در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور خواهند داشت.

معاون ورزش بانوان خاطرنشان کرد: من مطمئنم که تعداد مدال‌های ما در این دوره نسبت به دوره قبل افزایش چشمگیری خواهد داشت. تمام تلاش وزارت ورزش و جوانان بر این است  تا فضای آرام و بدون دغدغه‌ای را برای ورزشکاران زن اعزامی در این دوره از بازی‌های آسیایی فراهم کند و حمایت ویژه‌ای از آن‌ها به عمل آورد تا جایگاه ما نسبت به دوره‌های قبل از نظر مدال‌آوری و همچنین افزایش رنکینگ بهتر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به این مساله واقف باشیم که سایر کشورهای آسیایی از نظر امکانات برای کسب مدال از تمام ظرفیت‌های خود در بخش زنان و مردان برخوردار هستند. در حالی که ما به دلیل محدودیت‌هایی که از نظر پوشش داریم، امکانات ما در بخش زنان نسبت به مردان کمتر است اما با این حال من امیدوارم  که ما شرایط بهتری در این دوره از بازی‌ها خواهیم داشت و تلاش‌مان بر این است که از تمام ظرفیت خود برای آماده‌سازی کاروان زنان در این دوره از بازی‌های آسیایی استفاده کنیم تا حضور موفقی در جاکارتا داشته باشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید