دانشگاه , علمی کاربردی , خراسان جنوبی " />

دانشگاه علمی کاربردی در پنج هزار کد رشته محل دانشجو می پذیرد

بیرجند - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: 500 مرکز این دانشگاه در سراسر کشور با پنج هزار و 342 کد رشته محل، آماده پذیرش دانشجو در مهر ماه امسال هستند.
به گزارش ایرنا، محمد علی اخوان بهابادی شنبه شب در جمع خبرنگاران بیرجند افزود: از این کد رشته ها 63 درصد برای دوره های کاردانی و 37 درصد مربوط به دوره های کارشناسی است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی این دانشگاه فقط از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور است.
وی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم تاکید زیادی بر مهارت آموزی شده است، بیان کرد: در این قانون سهم دانشجویان مهارتی از کل تعداد دانشجویان کشور از 20 درصد ابتدای برنامه ششم باید به 30 درصد برسد.
اخوان بهابادی گفت: هم اکنون چهار میلیون و 300 هزار دانشجو در تمام دانشگاه های کشور داریم که 20 درصد این تعداد 860 هزار نفر می شود، در حالی که جمع دانشجویان دانشگاه های علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای، غیرانتفاعی و آزاد به این رقم نمی رسد.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ظرفیت دانشجویی خود را باید افزایش دهیم به طوری که از 15 درصد دانشجویی که در زمان حاضر داریم در انتهای برنامه ششم به 30 درصد کل دانشجویان کشور برسیم یعنی باید حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از کل دانشجویان کشور از دانشگاه های مهارتی باشند.
وی ادامه داد: درشرایط کنونی 562 مرکز آموزشی علمی و کاربردی در سطح کشور وجود دارد که هشت مرکز از مراکز یاد شده در خراسان جنوبی فعال است که 50 مرکز آن وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی هستند.
اخوان بهابادی اظهار داشت: همچنین 278 مرکز از مراکز این دانشگاه خصوصی و به افراد و نهادهای خصوصی وابسته است و 217 مرکز علمی و کاربردی عمومی داریم که وابسته به دستگاه های عمومی مثل شهرداری ها و جهاد دانشگاهی هستند.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دوره های ارائه شده در این دانشگاه مقطع دار است یعنی دوره کاردارنی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه ارائه می شود.
وی افزود: 829 رشته مهارتی در این دوره ها به تصویب رسیده که بخش قابل توجهی از داوطلبان ما شاغلان دستگاه های اجرایی هستند که برای ارتقای شغلی وارد دانشگاه می شوند.
اخوان بهابادی اظهار داشت: علاوه بر دوره های کاردانی و کارشناسی دوره های کوتاه مدتی هم با عنوان تک درس یا تک پودمان داریم که با گذراندن این دوره های افراد در یک زمینه تخصصی ویژه مهارت کسب می کنند.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: پذیرش این دانشگاه توسط سازمان سنجش از 22 تا 28 مرداد ماه سال جاری در مقطع کاردانی و از 29 مرداد در مقطع کارشناسی آغاز و تا چهارم شهریور ماه امسال نیز ادامه دارد و نتایج آزمون دهه آخر شهریور اعلام می شود.
7559 * 6054

نظر خود را ثبت کنید