اربعین 97 , نیروی انتظامی , آبادان " />

امنیت زائران اربعین خط قرمز نیروی انتظامی است

آبادان - ایرنا - فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با اعلام اینکه امنیت زائران خط قرمز نیروی انتظامی است، گفت: این نیرو برای تسهیل تردد و امنیت زائران در همایش بزرگ اربعین تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفته است.
به گزارش ایرنا، سردار «محسن فتحی زاده» عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مرز بین المللی شلمچه اظهار داشت: اربعین حسینی از جمله بزرگترین عملیات خدمات ‌رسانی نیروی انتظامی به زائران است که از لحاظ کمی و کیفی تاثیر بسزایی در داخل و خارج از کشور دارد.
وی افزود: نیروی انتظامی مانند سال های گذشته شرایط را برای آسان شدن تردد و امنیت زائران در بزرگترین همایش شیعیان فراهم کرده است و تا آخرین روز این خدمات رسانی را با تمام توان انجام خواهد داد.
فرماندار قرارگاه اربعین ناجا گفت: با توجه به شرایط خاص امسال و با استفاده از تجربه سال های گذشته تمهیدهای لازم برای برقراری امنیت مرزها در نظر گرفته شده و نیروهای تقویتی را در این راستا پیش بینی کردیم.
سردار فتحی زاده بیان کرد: برنامه ریزی های لازم برای زائران اندیشیده شده تا ضمن پذیرایی از آنان در مواکب به آسانی از مرزها گذر کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که با تمهیدهای اندیشیده شده زمینه برای حضور چشمگیر و بی دغدغه زائران در این راهپیمایی بزرگ فراهم شود.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا توصیه کرد زائران روادید خود را از مراکز رسمی دریافت کنند.
سردار فتحی زاده افزود: اگر مصادیقی در زمینه سوء استفاده و صادر کردن ویزای جعلی به نیروی انتظامی گزارش شود تا حصول نتیجه کامل موضوع پیگیری و با متخلفان برخود قاطع می شود.
وی صدور ویزا در مرزها را تکذیب کرد و گفت: در نقاط صفر مرزی امکان صدور ویزا و گذرنامه وجود ندارد و زائران اربعین باید با در دست داشتن روادید به مرز مراجعه کنند.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا افزد: طرح های ترافیکی مانند سال های گذشته تقویت شده و در حال اجرا است و بنا بر تصمیم شورای تامین کشور، در صورت افزایش بار ترافیکی تردد کامیون ها در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی محدود می شود.
سردار فتحی زاده از زائران خواست مقررات راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند و آن دسته از زائرانی که با خودرو شخصی به مرز مراجعه می کنند، قوانین را رعایت کنند و خودرو را در پارکینگ های از پیش تعیین شده پارک کنند.
وی با توصیه به زائران اربعین برای خودداری از حمل داروهایی که در آنها مواد روانگردان است افزود: استفاده از داروهایی که به طور مثال دارای کدیین است در عراق مجاز نیست و زائران از حمل آن به این کشور خودداری کنند چرا که حمل آنها مجازات دارد.
به گزارش ایرنا، پایانه مسافری مرزی شلمچه با 40 گذرگاه کنترل گذرنامه و ورود و خروج، روزانه ظرفیت خدمات دهی به 100 هزار مسافر دارد.
13 هزار خادم در 450 موکب حسینی مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی گذرگاه شلمچه کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.
مرزهای شلمچه و چذابه استان خوزستان گذرگاه های تردد زائران اربعین حسینی هستند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7104/6068/6064

نظر خود را ثبت کنید