تجهیز 70 درصد مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی استاندارد

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت:70 درصد مدارس مناطق عشایری این استان تاکنون به سیستم گرمایشی استانداردسازی شده است.

به گزارش ایسنا، اسماعیل رضایی نیک روز افزود: تجهیزات گرمایشی و مخازن ذخیره سوخت فسیلی 205 مدرسه عشایری در 150 منطقه عشایری این استان تاکنون تامین شده است.

وی اظهار کرد: این تعداد مدارس عشایری در قالب 360 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد به بخاری‌های ایمن و استاندارد مجهز شد .

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون از مجموع 205 مدرسه عشایری استان 88 مدرسه به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری و مابقی ساختمان آموزشی دارند.

رضایی نیک تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را 40 مدرسه عنوان و تصریح کرد: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، سوخت فسیلی مورد نیاز (نفت سفید) تأمین و در مخازن ایمن ذخیره سازی شده است.

وی ادامه داد: به ازای هر یک از مدارس روزانه به میزان 200 تا 400 لیتر بر حسب تعداد دانش آموزان اختصاص یافته است .

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای تأمین و ذخیره‌سازی سوخت در این استان انجام شده و تا پایان زمستان امسال مدارس عشایری این استان در زمینه تأمین سوخت مشکلی نخواهند داشت .

رضایی نیک بیان کرد: 48 مدرسه کانکسی از سوی خیرین برای مناطق عشایری این استان تاکنون خریداری شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیش از  482 معلم کار تدریس بیش از سه هزار و 606دانش آموز عشایری را بر عهده دارند .

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می‌گیرند .

به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 150هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است که چهار درصد جمعیت دانش آموزی این استان معادل سه هزار و606 نفر، دانش آموزان عشایری است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید