مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

استفاده از مجموعه ورزشگاه تختی یاسوج غصبی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از مجموعه ورزشگاه تختی یاسوج بعلت پرداخت نکردن حق وقف، غصبی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص سرقت از امامزاده علی(ع) شهرستان چرام افزود: سرنخ‌هایی از این سرقت به دست آمده و اقدامات قضایی و انتظامی را انجام دادیم اما متاسفانه عده‌ای از سارقان دفاع می‌کنند و سفارش می‌کنند که سارق را آزاد کنید که از این افراد گلایه‌مند هستیم .

وی اظهارکرد: هم اکنون واحد حقوقی و حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیگیر و دنبال این سرقت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی اجازه هیچ گونه ساخت و سازی حتی زدن یک میخ در دیوار امامزاده علی(ع) که دارای نمای تاریخ و گردشگری است را نمی‌دهد و خود این اداره‌کل هم به زوار خدمات ارائه نمی‌کند.

جنتی پور تصریح کرد: اخیرا در این امامزاده دوربین مدار بسته نصب کردیم، اگر قبلا دوربین نصب بود امکان سرقت وجود نداشت که این کار در سایر امامزادگان شاخص استان نیز صورت گرفت .

وی ضمن گلایه و انتقاد از اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: زمین مجموعه ورزشگاه تختی یاسوج، ساختمان اداری ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد و منازل سازمانی این اداره همه وقف هستند اما ورزش و جوانان اجاره پرداخت نمی‌کند و در حق وقف و واقفان اجحاف می‌کند و فردای قیامت باید پاسخگو باشد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این مساله را از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری هستیم، ادامه داد: مخالف ورزش نیستم اما استفاده از این اماکن بعلت پرداخت نکردن حق وقف، غصبی است.

جنتی‌پور عنوان کرد: هم‌چنین اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی نیز به تعهدات خود در زمینه تخلیه زمین وقفی عمل نمی‌کند، در شورای ترافیک استان با حضور مسئولان استان مصوب شد که ساختمان فعلی اورژانس اجتماعی بهزیستی که عمر مفید آن تمام شده خطرناک است و باید شهرداری یک ساختمان برای این اورژانس اجاره کند، شهرداری نیز اقدام به تخریب این ساختمان کند و تحویل اوقاف و امورخیریه دهد اما تاکنون اورژانس اجتماعی بهزیستی تخلیه نکرده است.

وی با اشاره به وقف در حوزه قرآنی استان بیان کرد: یکی از معلمان روحانی خانه 250 متری خود را به ارزش سه میلیارد تومان در منطقه سالم آباد یاسوج برای امورات قرآنی و روضه خوانی امام حسین(ع) وقف کرده است. هم‌چنین امور قرآنی اوقاف 30 محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار کرد و برای مسابقات قرآنی از 520 نفر ثبت‌نام به عمل می‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در 23 بقعه متبرکه استان فعالیت عمرانی در حال اجراست.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید