/ضرورت تعامل وزرا با مردم/

حسینی‌کیا: گزارش وزرا به مردم موجب احیای اعتماد به نظام می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1397/8/22 ساعت : 11:19 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اطلاع‌رسانی عملکرد دستگاه‌ها به جامعه نیاز و ضرورت است، با این کار هم فضای امیدواری در جامعه به وجود می‌آورد و هم خود به خود موجب احیای اعتماد جامعه به نظام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره تعامل بیشتر وزرا با مردم چه میزان می‌تواند منجر به تلطیف فضای جامعه شود؟ گفت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری همواره به مسئولان تاکید دارند، گزارش دادن و در حقیقت اطلاع‌رسانی کارهای انجام شده توسط دستگاه‌ها به مردم است تا هم مردم از کارهای انجام شده مطلع شوند و هم بستر نقادی عملکرد دستگاهای مسئول به وجود بیاید، این مسئله خود به خود موجب شفافیت می شود و مردم خادمان‌شان را بهتر می‌شناسند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در گزارش دهی وزرا و مسئولان دستگاه‌هاست که ظرفیت ها و توانمندی‌های هر دستگاه برای مردم مشخص می شود و بستر خروج از کمبود و کاستی‌ها به وجود می‌آید. تاثیر دیگر گزارش دهی وزرا و دستگاه‌ها به مردم ایجاد رقابت بین دستگاه‌ها برای گزارش عملکردشان به جامعه است، این مسئله موجب خواهد شد مردم بینند مسئولان‌شان پای کار هستند.

وی ادامه داد: قطعا در گزارش دادن وزرا و مسئولان است که مردم از خدمات نظام مطلع می شوند البته بازخورد گزارش مسئولان به دستگاه مربوطه بر می گردد و انگیزه خدمت در دستگاه‌های مربوطه نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید