معاون فرهنگی قوه قضاییه:

کار مددکاری اجتماعی در مسیر تقوا است

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: مددکار اجتماعی بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر افراد را به سمت خیر هدایت می کند و اگر مددکاران نیات خود را با عشق بسازند می‌توانند درجات بالایی برای خود بدست آورند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام هادی صادقی در همایش ملی "مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار" که صبح امروز  برگزار شد، اظهار کرد: برای مددکاری اجتماعی تعاریفی شده و اصل را بر آن گرفته‌اند که نیازمند را توانمند سازد که خودش بتواند از پس کار خود برآید که در مسائل اخلاقی هم به این موضوع بسیار توجه شده است.

وی افزود: مددکار اجتماعی بر همین اساس به جای آنکه افراد را مستقیم در معرض کمک خود قرار دهد کمک می‌کند که خود بتواند از عهده کار خود بر آید.  

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اصل احسان و نیکوکاری در نظام اسلامی گفت: این امر چهار مولفه اصلی دارد که اصول پرهیز از آسیب رساندن به دیگران، جلوگیری از آسیب دیدن افراد جامعه، درمان افراد آسیب دیده و خیر رساندن به دیگران از اصول احسان است و مددکاران اجتماعی تمام این اصول را به طور ویژه انجام می‌دهند و همچنین در متن کار مددکاران اجتماعی اخلاق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پایین ترین مرتبه اخلاق، عدالت است گفت: بالاترین سقف اخلاق، احسان است و جامعه اسلامی نیازمند عدالت و احسان است. در جامعه به عدل و احسان نیاز داریم و هر انسان نیکوکاری باید آن را رعایت کند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: کار مددکاری اجتماعی در مسیر تقوا است.

صادقی با اشاره به اینکه مبنای امر به معروف و نهی از منکر، دوستی است گفت: مددکار اجتماعی بر همین اساس افراد را به سمت خیر هدایت می کند. اگر مددکاران نیات خود را با عشق بسازند و نیات خود را درست کنند می‌توانند درجات بالایی برای خود بدست آورند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید