مجلس , پزشکیان , اردستان " />

پزشکیان:

باید مانند شهید مدرس با تقوا در جهت رفع مشکلات گام برداشت

  • تاریخ انتشار : 1397/9/8 ساعت : 15:16 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
کاشان - ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مانند شهید مدرس حق را بیان کرد، در برابر ستمکار ایستاد و با تقوا در جهت رفع مشکلات کشور گام برداشت.
به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در همایش ملی شهید مدرس در اردستان افزود: کسی از خارج کشور مشکلات را برطرف نخواهد کرد اما مشکل جامعه با ایستادن پشت تریبون و بیان هر مطلبی برطرف نمی شود و در واقع بیان نظرهای غیر کارشناسی بی تقوایی است.
وی افزود: اگر نامه حضرت امیر المومنین (ع) به مالک اشتر اجرا می شد، کشور گلستان بود اما بیشتر نصیحت می کنیم؛ از این رو به رغم راه اندازی چند هزار دانشگاه، امروز هزاران بیکار داریم که نشان از عملکردی نامناسب دارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علت نرسیدن به هدف، کار را به گردن هم انداختن است که امید می رود راه درست را انتخاب کرده و تنها بهانه گیری نکنیم.
وی اضافه کرد: اگر دنبال ثروت و قدرت نباشیم، کارها به خوبی پیش خواهد رفت؛ نباید برای از دست دادن مسائل دنیوی ترسید اما امروز به دلیل ترس از دست دادن پست و قدرت، محافظه کاری وجود دارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید شخصیت افراد جدای این پست ها و میزها باشد که البته کسانی هم مانند شهید مدرس جز در برابر خدا تسلیم نبوده و از چیزی نمی ترسند.
وی با اشاره به ریخته شدن خون شهید مدرس در راه حق گفت: درک حق مهم است و ابزار شناخت این مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و از آن دفاع شود.
پزشکیان افزود: بدترین و زیانکارترین افراد، کسانی هستند که حق را می دانند ولی بیراهه می روند و گروه تروریستی داعش نمونه بارز آن است.
نماینده فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در این همایش بیان کرد: شهید مدرس نمونه کامل یک نماینده مجلس اسلامی بود که باید برای همه نمایندگان الگو باشد.
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی اضافه کرد: برخی نمایندگان امروزه به این موضوع توجهی ندارند و به مسائل سیاسی و سایر موارد فکر می کنند؛ اگر مجلس در راس امور است، باید مصوبه ها را پیگیری و بر اجرای آنها نظارت داشته باشد.
فرماندار اردستان نیز گفت: مردم این شهرستان هزینه استقرار نظام اسلامی را با تقدیم شهدای گرانقدری مانند 2 نماینده مجلس، شهید سید حسن مدرس و شهید سید نورالله طباطبائی نژاد، پرداختند که هنوز نتوانستیم حق آنها را ادا کنیم.
حمیدرضا تاملی افزود: برگزاری همایشی در چند سال گذشته همزمان با هفته فرهنگی اردستان در دستور کار قرار گرفته اما تلاش برای ایجاد دبیرخانه ای دائمی در جریان است.
به گزارش ایرنا ، همایش بزرگداشت شهید مدرس همزمان با هفته فرهنگی اردستان با حضور گروهی از فرهیختگان به منظور تجلیل از مقام شامخ وی در این شهرستان برگزار شد.
سید حسن طباطبایی زواره (مدرس) فقیه، سیاستمدار، نماینده دوره دوم تا ششم مجلس شورای ملی سال 1249 در زواره از توابع شهرستان اردستان زاده شد و شب دهم آذر 1316 در کاشمر به شهادت رسید.
اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

نظر خود را ثبت کنید