شکست گاوهای شیکاگو و باختی دیگر برای میامی در NBA

رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا با برگزاری ۵ مسابقه در شهرهای مختلف پیگیری شد.

به گزارش ایسنا، در یکی از بازی های برگزار شده تیم ایندیانا پیسرز در خانه در سالن بنکر لایف فیلد هاوس موفق شد ۹۶ بر ۹۰ میهمان خود شیکاگو بولز را شکست دهد. ایندیانا بدون ستاره آل استاری خود ویکتور اولادیپو که برای هشتمین بازی متوالی به خاطر مصدومیت زانوی راست غایب بود، پیروزی را کسب کرد.

برای ایندیانا مایلز ترنر ۱۸ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۵ بلاک، درن کالیسون ۲۳ امتیاز و ۸ ریباند و بویان بوگدانویچ ۱۴ امتیاز کسب کردند تا مانع از ثبت سومین شکست متوالی ایندینا شوند و چهاردهمین پیروزی فصل را به دست آورند. نمی توان غیبت اولادیپو را در ترکیب پیسرز نادیده گرفت که باعث به وجود آمدن فشار مضاعف روی ۵ بازیکن شروع کننده ایندینا شده است. ۴ بازیکن از ۵ بازیکن شروع کننده بازی حداقل ده امتیاز کسب کردند و در مجموع ۷۱ امتیاز از ۹۶ امتیاز تیم را به دست آوردند.

برای تیم شیکاگو لاری مارکانن ۲۱ امتیاز و ۱۰ ریباند، جاستین هالیدی که در مقابل  برادرش بازیکن سال اولی ایندیانا آرون هالیدی قرار گرفته بود، ۱۵ امتیاز کسب کردند اما در نهایت تعداد شکست های متوالی بولز به عدد ۷ رسید.

این اولین بازی سرمربی جدید شیکاگو جیم بویلن بود. بعد از کسب نتایج ضعیف جان پکسون مدیر عامل باشگاه، فرد هویبرگ را بعد از این که در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۵ جانشین تام تیبودائو شده بود، از کار برکنار کرد و علت آن را انرژی و روحیه ضعیف تیم اعلام کرد نه کسب نتایج ضعیف با رکورد ۵ پیروزی و ۱۹ شکست. هویبرگ در طول فعالیتش با شیکاگو ۱۱۵ پیروزی و ۱۵۵ شکست به دست آورد که رکورد ۱۵۵ شکستش پنجمین رکورد در تاریخ باشگاه شیکاگو محسوب می شود. جیم بویلن دوست و دستیار هویبرگ بود که به مقام سرمربی ارتقا یافت که اولین تجربه سرمربی گری را تجربه می کند. او فقط به مدت ۴ سال سرمربی تیم دانشگاهی یوتا بوده است. بویلن پیش از این در NBA در تیم های هیوستون، گلدن استست، ایندیانا و سن آنتونیو سابقه دستیاری دارد و قراردادش برای فصل ۲۰-۲۰۱۹ زیر یک میلیون دلار می باشد.

در دیگر بازی برگزار شده تیم میامی هیت در خانه در سالن آمریکن ایرلاین آرنا با نتیجه ۱۰۵ بر ۹۰ مغلوب میهمان خود اورلاندو مجیک شد.

برای اورلاندو آرون گوردون با ۲۰ امتیاز و ۱۳ ریباند و نیکولا ووچویچ با ۱۹ امتیاز و ۱۰ ریباند دبل دبل کردند و با انجام یک بازی قدرتمند در کوارتر سوم، دوازدهمین پیروزی فصل را به دست آوردند. اورلاندو در بازی هایی که نیمه اول را با پیروزی پشت سر می گذارد، ۱۰ پبروزی و ۱ شکست در انتهای بازی کسب کرده است و در این بازی با تمام کردن کوارتر سوم با نتیجه ۳۰ بر ۱۲ بازی را تحت کنترل خود درآورد. ۱۲ امتیاز کمترین امتیاز کسب شده در یک کوارتر برای میامی در این فصل است. اورلاندو با این پیروزی در صدر جدول جنوب شرق با ۱۲ پیروزی و ۱۲ شکست قرار گرفت.

برای میامی جاستیس وینسلو ۱۴ امتیاز، کلی اولینیک ۱۳ امتیاز و دواین وید ۱۱ امتیاز برای هیت کسب کردند اما بعد از دو پیروزی متوالی و روحیه بخش مجددا دچار لغزش شوند تا بیشتر هواداران حاضر در سالن قبل از اتمام بازی به نشانه اعتراض به سمت درب های خروجی سرازیر شوند. هم چنین حسن وایت ساید سنتر میامی وقتی هنوز ۴۰.۵ ثانیه به پایان بازی وقت بود از شدت ناراحتی زمین را ترک و راهی رختکن شد. سخنگو باشگاه بعد از اینکه وایت ساید برای مصاحبه حاضر نشد، اعلام کرد که او در زمین تمرین باشگاه مشغول تمرین پرتاب پنالتی است. با دو پنالتی که وایت ساید در بازی دیشب هدر داد، درصد پرتاب های پنالتی اش به ۱۴.۳ درصد نزول کرد یعنی آمار عجیب ۴ پرتاب پنالتی موفق از ۲۸ پرتاب !

تیم میامی در بازی دیشب فقط ۵ پرتاب پنالتی به دست آورد که دومین رکورد کم در زمینه کسب پرتاب پنالتی در یک بازی است. همچنین میامی فقط ۲ پرتاب پنالتی را وارد سبد حریف کرد که بدترین رکورد تاریخ باشگاه میامی است.

شاید جذاب ترین صحنه بازی برای طرفداران میامی دیدن یکی دیگر از بلاک های خاطره انگیز دواین وید بود که یک بازیکن ۷ فوتی دیگر را بلاک کرد. این بار در کوارتر چهارم محمد بامبا سنتر سال اولی اورلاندو توسط وید ۶.۴ فوتی بلاک شد. هیچ بازیکن ۶.۴ فوتی یا کم تری به اندازه وید موفق به ثبت بلاک شات نشده است.

در دیگر بازی انجام شده تیم دالاس ماوریکس موفق شد در خانه در سالن امریکن ایرلاین سنتر و با نتیجه ۱۱۱ بر ۱۰۲ میهمان خود پورتلند تریل بلیزرز را شکست دهد. تیم دالاس هیچ گاه موفق نشده بود ۸ بازی متوالی خانگی را پیروز شود به جز سال ۲۰۱۱ که مقام قهرمانی را به دست آورده بودند.

برای دالاس لوکا دونچیچ ۲۱ امتیاز، وسلی ماتیوس ۱۷ امتیاز کسب کردند تا نهمین پیروزی در یازده مسابقه اخیر برای دالاس ثبت شود. هم چنین دی آندره جوردن ۱۲ امتیاز و ۱۷ ریباند و دنیس اسمیت جونیور ۱۲ امتیاز و ۹ پاس منجر به گل کسب کردند تا دالاس برای دومین بار بعد از سال ۲۰۱۱ که با شکست دادن میامی تنها قهرمانی تاریخ باشگاه را کسب کرده بودند، ۸ پیروزی متوالی خانگی کسب کند.

برای پورتلند که با دفاع منسجم دالاس امتیاز آوری برایشان سخت شده بود، دمین لیلارد ۳۳ امتیاز کسب کرد ولی فقط ۱۰ شوت موفق از ۲۳ اقدام و ۲ شوت سه امتیازی موفق از ۸ اقدام داشت و این پرتاب های پنالتی بود که باعث افزایش امتیاز های کسب شده لیلارد شد. او ۱۱ پرتاب از ۱۲ پرتاب پنالتی خود را وارد سبد کرد. سی جی مک کام نیز ۱۸ امتیاز کسب کرد در صورتی که ۷ شوت از ۱۹ اقدام خود و ۲ شوت سه امتیازی از ۷ اقدام خود را وارد سبد کرد. این هشتمین شکست پورتلند در یازده بازی اخیرش بود که نشان از سیر نزولی پورتلند دارد.

لوکا دونچیچ به عنوان بهترین بازیکن سال اولی در ماه‌های نوامبر / اکتبر در کنفرانس غرب انتخاب شد. دونچیچ در ۲۰ بازی ابتدایی خود در NBA  به طور میانگین ۱۸.۵ امتیاز در هر بازی کسب کرده که بیشترین میانگین امتیازگیری تیم دالاس نیز هست. او هم چنین در آمار ریباند و پاس گل نیز رتبه دوم را در تیم در اختیار دارد که برای یک بازیکن سال اولی آمار بسیار قابل توجهی است. تنها بازیکن سال اولی که در تیم دالاس قبلا به عنوان بازیکن ماه انتخاب شده بود، یوگی فرل در ماه فوریه ۲۰۱۷ بود.

در دیگر مسابقه انجام شده تیم فینیکس سانز در خانه در سالن تاکینگ استیک ریسورت آرنا با نتیجه ۱۲۲ بر ۱۰۵ مغلوب میهمان خود ساکرامنتو کینگز شد. ساکرامنتو با یک بازی قدرتمند در همان کوارتر اول نتیجه بازی را مشخص کرد تا در ادامه بازی به مشکل چندانی در خانه فینیکس برنخورد. آن ها کوارتر اول را با نتیجه ۳۶ بر ۹ به سود خود به پایان بردند.

برای کینگز بادی هید ۲۰ امتیاز، د آرون فاکس ۱۶ امتیاز و ۷ پاس منجر به گل کسب کردند تا یازدهمین پیروزی فصل ساکرامنتو ثبت شود. هفت بازیکن دیگر ساکرامنتو نیز حداقل ۱۰ امتیاز کسب کردند مثل بوگدان بوگدانویچ که ۱۴ امتیاز از روی نیمکت کسب کرد تا بعد از سه شکست، دومین پیروزی متوالی را به دست آورند.

برای فینیکس بازیکن سال اولی دی آنتونی ملتون ۲۱ امتیاز ( بیشترین امتیاز دوران ورزشی اش در یک بازی  )، ترور آریزا و جاش جکسون هر کدام ۱۴ امتیاز کسب کردند تا تعداد شکست های متوالی سانز به عدد شش برسد و نهمین شکست در ده بازی اخیر را تجربه کنند.

فینیکس بدون بهترین بازیکن تیمش که بیشترین امتیازات را نیز کسب کرده یعنی دوین بوکر بازی می کرد که به خاطر مصدومیت دومین بازی تیمش را از دست داد. تی جی ورن دیگر بازیکن تاثیر گذار سانز هم به خاطر مصدومیت برای سومین بازی غایب بود لذا برای دومین بار در طول فصل سرمربی سانز از سه بازیکن سال اولی در ترکیب ابتدایی خود استفاده کرد. دآندره ایتون، الی اوکوبو و میکال بریجز سه بازیکن سال اولی و شروع کننده بازی بودند.

۴  بازیکن از ۵ بازیکن شروع کننده ترکیب ساکرامنتو توسط ایگور کوکوسکو سرمربی تیم در هر ۲۳ بازی این فصل از ابتدا بازی در ترکیب قرار گرفته اند و ایمان شامپرت هم ۱۸ بازی را از ابتدا شروع کرده و یکی از دلایل موفقیت این فصل تیم ساکرامتنو نسبت به فصول گذشته است.

در آخرین بازی برگزار شده نیز تیم یوتا جاز موفق شد درخانه در سالن ویوینت اسمارت هوم آرنا با نتیجه ۱۳۹ بر ۱۰۵ تیم سن آنتونیو اسپرز را با شکستی سنگین بدرقه کند. حضور دوباره کایل کرور در تیم باعث بهبود عملکر شوتزنی یوتا در این بازی شد.

برای یوتا ستاره تیم داناوان میچل ۲۰ امتیاز، رودی گوبرت ۱۸ امتیاز و ۱۰ ریباند و دریک فیورس ۱۴ امتیاز برای یوتا کسب کردند تا بعد از نزدیک یک ماه در خانه پیروز شوند. اولین بازگشت کایل کرور به سالن اختصاصی یوتا با کسب ۱۵ امتیاز برای این بازیکن و کسب پیروزی برای یوتا بعد از تاریخ ۹ نوامبر و با نتیجه ۱۲۳ بر ۱۱۵ مقابل بوستون سلتیکس، همراه بود.

برای سن آنتونیو یاکوب پولتل ۲۰ امتیاز و دمار دروزان و لامارکوس آلدریج ۱۶ امتیاز کسب کردند تا سیزدهمین شکست فصل اسپرز به ثبت برسد. در چهارده بازی این فصل که آلدریج کمتر از ۲۰ امتیاز برای اسپرز کسب کرده آن ها در ۱۳ مسابقه شکست خورده اند.

تیم سن آنتونیو در ۵ بازی با بیش از ۳۰ امتیاز اختلاف در ۱۷۵۸ بازی دور گروهی لیگ که گرگ پاپاویچ سرمربی اسپرز بوده شکست خورده ولی در چهار بازی اخیر اسپرز در این فصل سه بار این اتفاق افتاده است.

تیم جاز تاکنون در بازی های خارج از خانه عملکرد بسیار بهتری داشته است. آنها در خانه رکورد ۳ پیروزی و ۶ شکست و در خارج از خانه ۹ پیروزی و ۷ شکست به دست آورده اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید