نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت:

جایگاه زن ایرانی را در عمل ارتقاء دهیم

  • تاریخ انتشار : 1397/9/9 ساعت : 12:50 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در عمل جایگاه زن ایرانی را ارتقاء دهیم.

به گزارش ایسنا، علی وقف‌چی در آیین اختتامیه دومین دوره رویداد فرهنگی «بانوی طلایی»، اظهار کرد: زنجان شهری است که بیشترین ارج، عظمت و محبوبیت را برای زن ایرانی قائل شده و بدون شک رختشویخانه زنجان در دنیا بی‌نظیر است و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که بیشتر از ایران برای زنان ارزش قائل شده است؛ در واقع رختشویخانه در دنیا بی‌نظیر است و نشان می‌دهد که مردم زنجان بیشترین کرامت را برای زنان قائل هستند.

وی ادامه داد: امروز همه دنیا اگر بخواهد دست به دست هم بدهد و فرهنگ یک کشور را تحریم کند، نمی‌تواند این کار را بکند؛ در واقع تنها عاملی که تحریم نمی‌شود، هویت، اصالت، فرهنگ و معنویت یک کشور است. در همین راستا، فرش ایران نوعی پاسپورت معنوی به شمار می‌آید و هر کشوری که بخواهد ایران را تحریم کند، از فرش ایرانی استفاده می‌کند. این نشان‌دهنده این است که تحریم‌ها در مورد ایران راه به جایی نمی‌برد.

وقف‌چی با بیان این‌که در دنیای امروز، معدل حرکت دنیا به سمت صلح و دوستی است، تصریح کرد: کشور ما غنی از فرهنگ است ولی مظلوم واقع شده است و متاسفانه هنوز هم برخی ملت‌ها این‌طور گمان می‌کنند که زنان ایرانی اجازه خروج از خانه‌های‌شان را ندارند. رفع چنین تصوراتی همت و تلاش همگانی، علی‌الخصوص مسئولان امر را می‌طلبد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خوشبختانه طی روزهای گذشته بحث تشکیل وزارتخانه میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری تصویب شد و بدون شک اگر در این راستا از ظرفیت‌های موجود در کشور بهره بگیریم و موانع را رفع کنیم، می‌توانیم جایگاه زن ایرانی را به دنیا بشناسانیم و ثابت کنیم که در جامعه امروز، از نظر آماری زنان نسبت به مردان حضور پررنگ‌تری در دانشگاه‌ها دارند.

وی با تاکید بر این‌که ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، وظیفه خود می‌دانیم که جایگاه بانوان ایرانی را در عمل ارتقاء دهیم، خاطرنشان کرد: این‌که سه نفر از مدیران‌کل استان زنجان از بین بانوان انتخاب شده است، جای افتخار و خوشحالی دارد و بنده اولین نماینده‌ای هستم که دفتر ارتباط مردمی زنان را راه‌اندازی کرده‌ام؛ در واقع همه تلاش ما این است که برای سربلندی کشور، بستری فراهم شود که بتوان از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید