آغاز بکار اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان در زاهدان

بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور 2 هیات ایرانی و پاکستانی در محل استانداری سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا- سرپرست هیات ایرانی در نشست آغازین این اجلاس گفت: امیدواریم تصمیمات این اجلاس منتج به تاثیرات اثربخش در روابط 2 کشور شود.

محمد هادی مرعشی افزود: 2 استان سیستان و بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان را از هم جدا کرد زیرا در گذشته ها این مناطق یکی بوده و هنوز بسیاری از نسبت های خانوادگی پا برجاست.

وی بیان کرد: ارتباط دوستانه ایران و پاکستان سابقه دیرینه دارد و مردم این دو کشور روابط نزدیک فرهنگی اجتماعی و حتی خویشاوندی دارند.

محمد هادی مرعشی افزود: 2 کشور اسلامی و همسایه ایران و پاکستان دارای قرابت های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و منافع اقتصادی بسیاری هستند که توسعه روابط مشترک می تواند منجر به شکوفایی اقتصادی و امنیتی در جنوب شرق ایران و ایالت بلوچستان پاکستان شود.

معاون امنیتی انتظامی و سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که مردم این استان و ایالت بلوچستان پاکستان به دلیل قرابت های قومی و مذهبی همواره با یکدیگر تعامل دارند؛ ضروری است امنیت در منطقه برقرار شود تا روابط سهولت یابد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید