نویسنده چینی: تصاویر زیبا می‌تواند همه ما را به هم پیوند دهد

سون یو، نویسنده چینی کتاب «پرنده آتشین» از علاقه‌مندی هموطنانش در زمینه کتاب‌های تصویری خبر داد.

به گزارش ایسنا، در دومین روز از جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، نشستی با موضوع ادبیات و تصویرگری ایران و چین با حضور سون یو برگزار شد.

در این نشست سون یو، نویسنده کتاب پرنده آتشین که کار تصویرگری آن را حسن عامه‌کن انجام داده بود، گفت: امروز خواننده چینی بیش از پیش به کتاب‌های معتبر علاقه‌مند است. تجربه تصویرگری این کتاب توسط تصویرگر ایرانی نشان داد که علی‌رغم این که ما با زبان‌های مختلف حرف می‌زنیم، تصاویر زیبا می‌تواند همه ما را به هم پیوند دهد.

این نویسنده چینی با اشاره به این که از سال ۲۰۰۵ وارد کار نویسندگی شده است، گفت: برای من افتخار بزرگی است که عامه‌کن کار تصویرگری کتاب پرنده آتشین را بر عهده گرفته است. ارتباط من با این تصویرگر از طریق ویراستار شکل گرفت و تجربه خوبی را برای من رقم زد. وقتی ما کارهای این تصویرگر ایرانی را دیدیم، به این نتیجه رسیدیم که دیگر دنبال تصویرگر دیگری نگردیم؛ به ویژه که عامه‌کن توانایی خوبی را برای همکاری نشان داد.

سون یو افزود: در کتاب پرنده آتشین عامه‌کن با الهام‌گیری از طاووس و ققنوس، پرنده‌ای خارق‌العاده‌ خلق کرده است. در فرهنگ‌های گوناگون، پرنده‌های مختلفی ترسیم می‌شود و پرنده آتشین به خوبی فرهنگ ایرانی را ترسیم کرده است.

در ادامه این نشست حسن‌ عامه‌کن تصویرگر ادبیات کودک و نوجوان کشورمان با اشاره به نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان گفت: کلید برپایی نمایشگاه تصویرگری ملل که امروز در هتل نگارستان برپا است، در نمایشگاه شانگهای کلید خورد.

وی گفت: در حین برپایی آن نمایشگاه متوجه شدم که پایتخت کتاب امسال شهر کاشان است. تصمیم گرفتیم با همکاری خانم سون یو به این نمایشگاه رونق دهیم.

مهمان ویژه بخش نمایشگاه تصویرگری ملل نخستین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان، فریده فرجام، نویسنده کتاب «مهمان‌های ناخوانده» بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید