بودجه , بودجه 98 , قزوین " />

بودجه 98 استان قزوین عادلانه تعیین شده است

قزوین- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: برخلاف برخی مطالب رسانه ها، بودجه سال 98 استان عادلانه و براساس شاخص هایی مانند جمعیت و مساحت تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل یاری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعیین بودجه با کار علمی، کارشناسی و مطالعاتی انجام می شود، افزود: کم کاری در حوزه بودجه استان صورت نگرفته است و در مقام مقایسه با دیگر استان ها بودجه قزوین با نقص روبرو نیست.
این مسئول گفت: بودجه عمرانی استان در سال آینده 2 هزار و 370 میلیارد ریال تعیین شده که این رقم برای سال جاری سه هزار و 110 میلیارد ریال بوده که نشانگر رشد 15 درصدی است.
وی اظهار داشت: بودجه جاری استان نیز برای سال آینده 2 هزار و 350 میلیارد ریال است که این رقم در بودجه سال جاری 2 هزار و 20 میلیارد ریال بوده که این رقم 10 درصد رشد یافته است.
یاری افزود: کمک به بخش خصوصی در راستای پشتیبانی از تولید و اشتغال در کنار بهبود معیشت مردم از جمله سیاست های بودجه 98 به شمار می رود.
وی اظهار داشت: کمک به اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی، بهبود عدالت در توزیع درآمد، کمک به اجرای طرح بازآفرینی شهری محلات ناآرام و فرسوده، توسعه حمل و نقل ناوگان عمومی در کنار مهار تورم و پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی جزو سیاست های بودجه سال آینده کشور است.
این مسئول افزود: واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی در بودجه 98 به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
این مسئول همچنین گفت: بودجه عمومی کشور برای سال آینده 478 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که 407 هزار میلیارد ریال آن به درآمدهای عمومی و مابقی مربوط به درآمدهای اختصاصی و درآمد فروش نفت است.
یاری یادآورشد: افزایش حقوق کارکنان دولت در بودجه سال 98 ، 20 درصد دیده شده که با توجه به منابع درآمدی و وضعیت اقتصادی کشور معقول به نظر می رسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین گفت: بودجه امسال در حوزه درآمدهای نفتی بر حسب فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت با قیمت 57 دلار است.
یاری گفت: کاهش هزینه های جاری و چابک سازی دولت با کاهش و جابه جایی 10 درصدی پست ها در دستگاه های اجرایی مورد توجه است.
وی، کمک به تکمیل طرح های نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالا را از جمله اولویت های بودجه استان در سال آینده دانست و گفت: کمک به طرح شتابگر ملی، طرح احداث بیمارستان 700 تختخوابی قزوین، طرح انتقال آب سد طالقان، آبرسانی به مهرگان و قزوین، بهسازی راه های روستای، سدهای بالاخانلو و نهب و راه اندازی مناطق نمونه گردشگری از جمله اولویت هاست.
این مسئول با بیان اینکه بودجه های دولتی محدود است و در زمینه رشد و توسعه استان از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران استفاده می شود، گفت: گردش مالی بانک های استان 40 هزار میلیارد ریال و در مجموع با شرکت های مالی 180 هزار میلیارد ریال است.
3013

نظر خود را ثبت کنید