مأموریت یک خمپاره وسط جلسه فرماندهان

برادران در حال بلند شدن بودند که خمپاره بعدی میان آنها آمد و فرمانده قرارگاه قدس و جانشین فرمانده لشکر امام حسین(ع) را به‌ سختی مجروح کرد و راوی مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ در قرارگاه قدس را به شهادت رساند.

به گزارش ایسنا،‌  علی فتحی ابربکوه در دوم بهمن ۱۳۳۵ در محله جوادیه راه‌آهن متولد شد و با مطالعه کتاب‌های شهید هاشمی‌نژاد و دکتر شریعتی و همچنین پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) انقلابی بودن خود را نمایان کرد. علی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور چشمگیری در فعالیت‌های مذهبی و سیاسی دوران ابتدایی انقلاب داشت.

او پس از شنیدن فرمان امام خمینی مبنی بر وجوب دفاع از کیان اسلام و نجات پاوه در تاریخ ۱/ ۷/ ۵۸ به عضویت سپاه پاسداران درآمده و بلافاصله به پاوه اعزام شد. از جمله فعالیت‌های علی در سپاه می‌توان به مسئول مخابرات غرب کشور، حضور در عملیات بیت‌المقدس، ناظر به اعزام نیرو به سوریه و لبنان، بازرس دفتر تحقیق و بازرسی فرماندهی کل سپاه اشاره کرد.

شهید فتحی در اوایل آبان سال ۶۴ فعالیت خود را در دفتر سیاسی شروع و به عنوان راوی دفاع مقدس به ثبت و ضبط وقایع جنگ پرداخت. او که در عملیات کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه راوی برادر عزیز محمدعلی جعفری فرمانده وقت قرارگاه قدس و فرمانده کنونی کل سپاه پاسداران بود. فتحی سرانجام در عملیات کربلای ۵ در تاریخ ۶۵/۱۰/۲۴ و درحالی‌که با برادرمحمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران، شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر ۸ نجف و چند نفر دیگر از فرماندهان در خط مقدم حضور داشتند، نزدیک نهر «دوعیجی» به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

نحوه شهادت شهید علی ملکی به روایت مهدی انصاری

حدود ساعت ۹:۳۰ جلسه‌ای با حضور فرمانده قرارگاه قدس و فرمانده یگان‌های این قرارگاه در کنار خاکریز نهر «هسجان» در نخلستان تشکیل شد. هنوز مدت زیادی از آغاز جلسه نگذشته بود که خمپاره‌ای در نزدیکی این برادران به زمین خورد. یکی از فرماندهان گفت: از اینجا بلند شوید که خمپاره بعدی وسط جلسه خواهد خورد. برادران در حال بلند شدن بودند که خمپاره بعدی میان آنها آمد و فرمانده قرارگاه قدس و جانشین فرمانده لشکر امام حسین(ع) را به‌ سختی مجروح کرد و راوی مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ در قرارگاه قدس را به شهادت رساند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید