اجرای عملیات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در رزمایش ولایت ۹۷

یگان‌های امدادی نیروی دریایی ارتش هم‌زمان با رزمایش ولایت ۹۷ عملیات مردم یاری و محرومیت‌زدایی را در مناطق مجاور رزمایش اجرا کردند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره بهداشت و درمان نداجا گفت: در طول رزمایش یگان‌های پزشکی و امدادی این نیرو به عملیات مردم یاری با هدف خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف جنوب و جنوب شرق کشور پرداختند.

امیر دریادار دوم محسن مرادی نیا افزود: در این طرح، پزشکان و بهیاران ارتش با تیمی متشکل از متخصصین چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی و پزشک عمومی به ارائه خدمات رایگان شامل ویزیت، تحویل دارو و اهدای بسته سلامت به مراجعین و بیماران ارائه کردند.

وی اظهار کرد: در این طرح انواع تجهیزات بیمارستانی از جمله اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین بکار گرفته شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نداجا خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از یگان‌های اصلی در آبادانی و عمران منطقه مکران است.

امیر دریادار دوم مرادی‌نیا بیان کرد: این نیرو همراستا با ساخت منطقه دریایی در جاسک و احداث زیرساخت‌های اساسی برای استقرار یگان‌های متعدد در آب‌های ساحلی دریای عمان، بیشترین نقش را در عمران این مناطق در حوزه‌های غیرنظامی نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با اجرای رزمایش بزرگ ولایت ٩٧، تیم ١٠ نفره از پزشکان متخصص با حضور در جاسک و مناطق محروم و روستاهای اطراف منطقه، در حال ویزیت و معالجه رایگان مردم این مناطق هستند.

مرادی‌نیا بیان کرد: برای این کار درمانگاهی در نظر گرفته‌ شده و بیمارانی هم که نیاز به معالجه بیشتر دارند به بیمارستان سیدالشهدا در بندرعباس منتقل می‌شوند.

وی افزود: در این خدمات که از پیش از آغاز رزمایش شروع‌شده، صدها نفر از مردم ویزیت شدند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید