آغاز انتخاب رشته کنکور دکتری

  • تاریخ انتشار : 1398/1/31 ساعت : 12:51 - 5 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : علوم
فرآیند انتخاب رشته اینترنتی برای بیش از 150 هزار داوطلب مجاز شده در کنکور دکتری 98 آغاز شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار دانشگاه ایرنا، کارنامه اولیه کنکور دکتری سال 98 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور سه شنبه هفته گذشته از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

در این کنکور دکتری بیش از 163 هزار داوطلب شرکت کردند که از این تعداد 153 هزار و 535 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

همچنین، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور روز چهارشنبه 28 فروردین ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

نتایج اولیه کنکور دکتری به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کد رشته امتحانی و بر اساس نمره کل حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب دروس امتحانی و رتبه متقاضی همچنین با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده اعلام شد. 

تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد با توجه به نتایج درج شده در کارنامه آنان از امروز 31 فروردین ماه تا سه شنبه سوم اردیبهشت ماه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب 50 کد رشته محل اقدام کنند.

داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند با توجه به نمره کل اکتسابی کد رشته محل های انتخابی و حد نصاب تعیین شده توسط موسسه های آموزش عالی همچنین سایر ضوابط برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی می شوند.

فردی که مجاز به انتخاب رشته شده باشد در صورت عدم دارا بودن حد نصاب نمره لازم که توسط موسسه ها تعیین می شود برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی نخواهد شد.

عدم مراجعه برای مصاحبه به منزله انصراف از پذیرش بوده و امکان آزمون یا مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه ها و موسسات وجود نخواهد داشت. 

ثبت شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، درج کد رشته محل توسط داوطلبان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حد نصاب کد رشته محل مورد تقاضا است؛ به عبارت دیگر، اگر داوطلبی حد نصاب کد رشته محل را کسب کرده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن در فرم انتخاب رشته اینترنتی نکرده باشد، امکان شرکت در مراحل مصاحبه و تغییر و بررسی سوابق علمی برای داوطلب وجود ندارد.


نظر خود را ثبت کنید