اخبار استان ها , خلیج فارس , کوررنگی " />

اخبار استان های ایرنا در 24 ساعت گذشته

از کوررنگی رادار هواشناسی تا انتظار وزیر اطلاعات

  • تاریخ انتشار : 1398/2/10 ساعت : 18:02 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
استان ها - ایرنا - انتظار وزیر اطلاعات از برخی افراد، گلباران خلیج فارس، پایان عملیات سوخت رسانی اضطراری از خوزستان به لرستان، نیاز به 5 هزارمعلم ورزش، ریزش تونل در آزادراه تهران - شمال تا کوررنگی رادار هواشناسی شیراز در جریان سیل اخیر بخشی از عناوین اخبار 24 ساعت گذشته استان هاست که خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور تولید کرده اند.
سایت استان های ایرنا مجموعه ای از اخبار 31 استان کشور است که خلاصه ای از آن هر روز به صورت مختصر جمع بندی و ارائه می شود.

*محکوم به شکست بودن طرح آمریکا برای فلج کردن اقتصاد ایران
نخستین خبر امروز را از قول جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در کیش آغاز می کنیم که با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در لغو معافیت خرید نفت از ایران، گفت : آن‌ها به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور و ایجاد فشار اجتماعی از طریق کاهش منابع درآمدی دولت و نیز جلوگیری از ورود ارز به چرخه اقتصاد ایران به منظور اخلال در واردات کالا‌های اساسی و تامین نیاز‌های اولیه کارخانه‌ها هستند، اما با برنامه ریزی‌های انجام شده این حرکت به شکست منجر خواهد شد.

*انتظار وزیر اطلاعات از برخی افراد درون نظام

درمیان مطالبی که امروز بر روی اخبار استان های ایرنا قرار گرفته خبری از وزیر اطلاعات نمود بیشتری دارد خبری که بر ایجاد آرامش در جامعه و تقویت همدلی تاکید دارد چنانکه وی درشورای اداری زنجان با انتقاد از فضاسازی ها و دامن زدن به فضای روانی در شبکه های مجازی، گفت : انتظار ما از برخی افراد درون نظام، عدم انعکاس و پرهیز از نشر توهین و دروغ پردازی است.
حجت الاسلام سید محمود علوی با بیان اینکه اراده دولت، پویایی و پیشرفت کشور در سایه پایبندی به احکام و ارزش های اسلامی است، افزود: پیش نیاز این امر، اقتصاد پویا، وحدت، همدلی و ارتقای انس و الفت در جامعه است و جامعه مولد نیازمند برخورداری از ارزش های الهی و اخلاق کریمانه است.
وی در این سفر در دیدار با نماینده ولی فقیه این استان هم تاکید کرد : چیزی که اکنون مردم به آن نیاز دارند، وجود آرامش و آسایش در جامعه است و ائمه جمعه به عنوان شخصیت هایی که در کشور در بطن جامعه قرار دارند به جامعه آرامش می بخشند.

*گلباران خلیج فارس
همزمان با روز ملی خلیج فارس امروز سه شنبه به یاد «شهدای خلیج فارس»، «شهدای ناو جوشن، سهند و سبلان» و «شهدای هواپیمایی ایرباس»، این آبهای نیلگون گلباران شد و نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران هم بر روی «رزم ناو سهند» ناو جنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران افراشته شد.

*خلیج فارس شناسنامه هویتی ایران زمین

در همین رابطه خبری هم امروز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه همزمان روز ملی خلیج فارس به نقل از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد که او با حضور در بندرعباس و شرکت در برنامه های روز خلیج فارس گفت : خلیج فارس به عنوان شناسنامه ایران زمین و نمادی از هویت ایرانی تلقی می شود.

*خلیج فارس تعریفی فراتر از جغرافیا و سیاست زمین

اما محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در پیامی به همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در شیراز گفت: برای ما، خلیج فارس تعریفی فراتر از جغرافیا و سیاست زمین دارد و
این روز در تقویم ملی ما یادآور خاطره ای سرفرازانه در تاریخ ایران و شناسه ای کهن از هویت مردمانی است که در طول قرن ها در کنار آب های نیلگون آن زیسته اند و یادآور شجاعت، غیرت، روحیه سلحشوری و مبارزه فداکارانه در برابر تعرض هر بیگانه ای است که بدان چشم طمع دوخته است.

*کمک دولت به واحدهای صنفی خسارت دیده از سیل

در میان اخبار متنوعی که بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا منتشر می شود هنوز اخبار سیل و اقدامات مربوط به پیگیری وضعیت سیلزدگان و کمک های مردمی وجه غالب دارد چنانکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در لرستان از کمک بلاعوض دولت و اعطای تسهیلات با سود پایین به واحدهای صنفی آسیب دیده از سیل خبر داد.
رضا رحمانی دربازدید از پلدختر افزود : خسارات و میزان آسیب های ناشی از سیل که به واحدهای صنفی پلدختر وارد شده توسط ستاد مدیریت بحران جمع بندی می شود و در جلسه دولت در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد.


*کوررنگی رادارهواشناسی در سیل شیراز

اما مطلبی که به صورت گزارشی بر روی اخبار استان ها قرار گرفته و جالب توجه می نماید مربوط به رادار پیشرفته هواشناسی شیراز است که قابلیت پیش بینی میزان و شدت بارش ها را به طور دقیق دارد و داده های آن می تواند هشداری درباره وقوع سیلاب باشد اما سالهاست که به دلیل تداخل امواج محیط رادیویی کارایی خود را از دست داده و دچار کوررنگی شده و در سیل اخیر نیز قادر به تشخیص شدت و میزان بارش ها نبود.

*پایان عملیات سوخت رسانی اضطراری از خوزستان به لرستان

در حالی که وضعیت استان های سیلزده روند رو به بهبود را طی می کند مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان هم از اتمام عملیات سوخت رسانی اضطراری از خوزستان به استان سیل زده لرستان با عادی شدن روند توزیع سوخت در این استان خبر داد.
نعمت الله نجفی افزود : این استان طی روزهای نخست سیل معین استان های ایلام و لرستان و کرمانشاه شد و امروز وضعیت مناطق سیل زده لرستان به حالت عادی بازگشته و مشکلی نیست.

*هشدار برای بحران های اجتماعی پس از سیل

البته استاندار خوزستان نسبت به بروز بحران های اجتماعی با فروکش کردن سیل هشدار داد و گفت : باید با اقدامات کارشناسی و علمی آمادگی لازم به منظور مقابله با تبعات آن ایجاد و از تجارب کشورهای دیگر در این زمینه استفاده شود.
غلامرضا شریعتی افزود : در حوزه اجتماعی اعتبارات قابل ملاحظه ای به خوزستان اختصاص پیدا کرده و آمادگی داریم که از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این رابطه استفاده کنیم.

*کمک 200 میلیارد تومانی خیرین به بازسازی مدارس سیل زده

در خبری دیگر از اخبار استان های ایرنا که به نوعی مرتبط با موضوع سیل است، خیرین مدرسه ساز این بار به یاری سلیزدگان شتافتند و برای این منظور درآیین گلریزان دوشنبه شب بیش از200 میلیارد تومان هزینه ساخت و نوسازی مدارس را تقبل کردند.

*مدارس کشور نیازمند 5 هزار معلم ورزش

اما در حوزه آموزش و پرورش، خبری هم از مدیرکل دفتر تربیت‌ بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش بر روی سایت اخبار استان های ایرنا قرار گرفته مبنی بر اینکه مدارس کشور برای پاسخگویی به نیاز ورزشی دانش آموزان باید 5 هزار معلم ورزش جذب کند.
به گفته محمد جعفری در بجنورد، هم اکنون 38 هزار نیرو در زمینه تربیت بدنی مدارس فعالیت دارند که 33 هزار نفر آنان معلم ورزش هستند.

*کاهش بهره وری انرژی در کشور

درحوزه اقتصادی هم درعین آنکه سالهاست پایین بودن بهره وری انرژی در کشور محل طرح و توجه است اما امروز هادی مدقق مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق گفت : سالانه شاهد رشد مصرف انرژی در کشور هستیم اما تولید ناخالص ملی به همان نسبت ارتقا نیافته که به مفهوم کاهش بهره ورری انرژی در کشور است.

*بی توجهی به محیط زیست علت پایین بودن بهره وری

اما در همین رابطه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که میانگین بهره وری در کشور بسیار پایین و شدت مصرف انرژی بسیار بالاست، افزود: این وضعیت ناشی از توجه نکردن به محیط زیست و مسایل مربوط به آن است.
عیسی کلانتری در اصفهان افزود : 99 درصد مدیران و تصمیم گیران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهها هستند که معتقدم این مراکز نتوانستند آموزشهای مربوط به محیط زیست را به دانشجویان آموزش دهند.

*برگزاری سالانه 20 هزار یادواره شهید در کشور

برگزاری سالانه بیش از 20 هزار یادواره شهید در کشور هم خبری دیگر در حوزه اجتماعی است که توسط رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح سازمان ها و ادارات مختلف در برگزاری این یادواره ها همکار سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی هستند.
سردار پاسدار احمد حق طلب افزود : علاوه بر 20 هزار یادواره، هر سال چهار یا پنج کنگره ملی شهدا در استان های مختلف کشور برگزار می شود.


*شناسایی حامیان قاتل طلبه همدانی در اینستاگرام

در پی قتل طلبه همدانی و پس از آن شناسایی و کشته شدن قاتل در درگیری با پلیس، فرمانده انتظامی استان همدان هم امروز خبر داد: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات 31 تن از افرادی را که به شیوه های مختلف اقدام به حمایت از قاتل طلبه همدانی کرده بودند، شناسایی کرد.
سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود :این افراد که ساکن همدان، مشهد و شیراز هستند با گذاشتن مطالبی در صفحه اینستاگرام اقدام به حمایت از قاتل کردند.

* ریزش تونل در آزادراه تهران - شمال

در خبری دیگر از استان ها، صبح امروز ریزش تونل البرز در آزاد راه در دست احداث تهران – شمال بر اثر انفجار گاز متان،11 نفر دچار حادثه شدند که براساس اعلام بابایی رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز سه نفر از آنان در دم جان باختند، سه نفر دیگر دچار آسیب سطحی شده بودند که توسط امدادگران استان مازندران به صورت سرپایی مداوا شدند و پنج نفر هم که دچار سوختگی شدید شده بودند، توسط بالگرد به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال یافتند.


*تعطیلی400 باشگاه مشکل دار در سال گذشته
تعطیلی 400 باشگاه مشکل دار در رشته بدنسازی و پرورش اندام طی سال 97 به علت تخلفات متنوع هم خبری است که به نقل از رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بر روی سایت استان ها قرار گرفت و ناصر پورعلی فرد در سمنان دراین رابطه با اشاره به فعالیت 12 هزار باشگاه در این رشته ورزشی، گفت: برخی باشگاه های غیرمجاز نیز با توجه به تذکر بازرس های این وزارتخانه، اقدام به اخذ مجوز کردند.

**************************************
این مطالب گزیده ای از اخبار 24 ساعت گذشته ایرنا در حوزه استانهاست که قرار است از این پس هر روز در قالب بسته خبری منتشر شود.

/1042 1906

نظر خود را ثبت کنید