آموزش و پرورش , کم تحرکی در جامعه , خراسان شمالی " />

یک مسئول ورزشی: کم تحرکی نوجوانان نگران کننده است

  • تاریخ انتشار : 1398/2/9 ساعت : 19:22 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر تربیت ‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از آنچه که کم تحرکی کودکان و نوجوانان و تاثیر منفی آن بر سلامت جامعه خواند، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایرنا محمد جعفری، دوشنبه در گردهمایی معلمان تربیت بدنی خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی حوزه دانش آموزی، برنامه هایی را برای مدارس تدارک دیده است.
وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت بدنی مورد توجه بوده است و آموزش و پرورش تلاش دارد تا پویایی و تحرک دانش آموزان در مدارس بیشتر شود.
وی گفت: در این باره، علاوه بر درس تربیت بدنی، برنامه های دیگری در مدارس در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر اینکه برای کمک به پویایی و حل مشکل کم تحرکی دانش آموزان نیاز به مشارکت عوامل مختلف است، گفت: اگر حل مشکل کم تحرکی، تنها به دوش آموزش و پرورش باشد، به یقین با مشکل روبه رو می شویم بنابراین باید دستگاه های مختلف در این خصوص همکاری کنند.
جعفری گفت: برگزاری المپیاد درون مدرسه ای، حیاط پویا و نرمش صبحگاهی از برنامه ها و فعالیت هایی است که برای افزایش پویایی دانش آموزان در حال اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه ها، تلاش داریم تا شادابی و سلامتی دانش آموزان ارتقا یافته و ورزش در میان دانش آموزان و اولیای آنان ترویج یابد.
مدیرکل دفتر تربیت ‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دبیران تربیت بدنی، به عنوان یک ظرفیت، باید در فعالیت های ورزشی مورد توجه قرار گیرند و از توان آنان در برنامه های مزبور استفاده شود.
به گزارش ایرنا در این گردهمایی از 150 دانش آموز و فرهنگی برتر در زمینه تربیت بدنی خراسان شمالی قدردانی شد.
600 دبیر تربیت بدنی در مدارس خراسان شمالی مشغول به کار هستند.
7185/5132

نظر خود را ثبت کنید