کنکور سراسری 98 به تعویق نمی افتد

  • تاریخ انتشار : 1398/2/29 ساعت : 22:03 - 4 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : علوم

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 رای مثبت دادند.

به گزارش ایرنا، مساله تعویق کنکور سراسری سال 98 بعد از وقوع سیل در استان های خوزستان، لرستان و گلستان مطرح شد. برخی نمایندگان مجلس بر این باور بودند به علت کمک رسانی داوطلبان کنکور به سیل زدگان، فرصت آمادگی برای این آزمون وجود ندارد.

آنها هفته گذشته نیز در پی جمع آوری امضا و اعلام درخواست خود به رئیس جمهوری مبنی بر تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری بودند.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش عصر امروز به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی رفت و در این باره توضیحاتی داد.

علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در این باره، اظهار داشت: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استناد به دلایلی از جمله تعویق در شروع سال تحصیلی، مخالفت خود را با عدم تغییر زمان برگزاری این آزمون اعلام کرد.

وی گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم با توجه به دریافت گزارش رئیس سازمان سنجش، به این جمع بندی و رای مثبت رسیدند که زمان این آزمون تغییر نکند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: هیچ تغییری در سهمیه های کنکور سراسری امسال رخ نمی دهد و تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نخواهد شد.

ابراهیم خدایی پیش از این نیز در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش تاکید کرده بود که کنکور سراسری سال 98 روزهای 13 و 14 تیرماه برگزار می شود.


نظر خود را ثبت کنید