منطقه حفاظت شده "شاسکوه" طعمه سهل‌انگاری گردشگران شد

رییس اداره محیط زیست قائن از تخریب حدود 10 هکتار از منطقه حفاظت شده شاسکوه قاین بر اثر آتش‌سوزی ناشی از سهل‌انگاری گردشگران خبر داد.

محمدرضا بسملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این آتش حدود 10 هکتار از پوشش گیاهی مراتع منطقه حفاظت شده شاسکوه را خاکستر کرد.

وی علت این آتش‌سوزی عظیم را سهل‌انگاری گردشگران عنوان و اظهار کرد: دقت نکردن افرادی که برای تفریح و برداشت گیاهان دارویی به این منطقه آمده بودند، باعث این آتش‌سوزی شد.

رییس اداره محیط زیست قاین بیان کرد: این آتش در روز چهارشنبه 15 خردادماه جاری اتفاق افتاد که حوالی ظهر به مسئولان محیط زیست گزارش داده و با تلاش ماموران آتش‌نشانی پس از حدود چهار ساعت مهار شد.

بسملی بیان کرد: هنوز برآورد خسارت انجام نشده اما احتمال می‌رود که این آتش باعث از بین رفتن لانه پرندگان و تلف شدن تعدادی از جوجه‌های کبک و خزندگان این منطقه شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد این آتش پنج تا شش درخت بنه و تمامی پوشش گیاهی این منطقه که شامل؛ بوته‌ها و گیاهان علفی است را به طور کامل نابود کرده باشد.

رییس اداره محیط زیست قاین با بیان اینکه پیگیر برآورد خسارات این حادثه خواهیم بود، یادآور شد: عوامل این حادثه به دادگاه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید