تحلیلگر مصری: ایران مرکز تعادل منطقه است

تهران- ایرنا- «احمد عبدالحلیم» استاد علوم راهبردی در آکادمی عالی نظامی ناصر در مصر گفت: ایران دشمن کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست، بلکه از کشورهای بزرگ منطقه و نقطه تعادل آن است.
به نوشته پایگاه خبری مصری البوابه، عبدالحلیم با اشاره به مشارکت نیروهای مسلح این کشور در رزمایش های نظامی با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که با عنوان «زاید-2» در امارات در حال برگزاری است، اظهار داشت: حضور مصر در این رزمایش ها، برای ایجاد نوعی تفاهم در خصوص قابلیت های مبارزه و اصول اساسی همکاری با این کشورهاست و هدف اصلی از آن رزمایش ها، آموزش و تمرین است و در هنگام آموزش نیز وجود یک دشمن فرضی و تصور حمله به منطقه واجب است.
وی با اشاره به اینکه دشمن اصلی در این رزمایش، تروریسم است، گفت: رزمایش های مصر در منطقه خلیج فارس، هیچ دشمن اصلی مشخصی ندارد، ایران دشمن نیست بلکه ایران از کشورهای بزرگ منطقه و یک نیروی متعادل در آن است.
این تحلیلگر مصری گفت: برگزاری این رزمایش ها در واقع هشدار نسبت به این موضوع است که خلیج فارس از خود دفاع می کند و مصر بخشی از این عملیات است.
وی افزود: حضور مصر در این منطقه تازه نیست؛ پیش از این نیز مصر در یمن و سومالی حضور داشته همانطور که هم اکنون با عربستان در باب المندب همکاری می کند.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری

نظر خود را ثبت کنید