مصر در نوار غزه بیمارستان صحرایی و منطقه آزاد تجاری ایجاد می کند

تهران - ایرنا - «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر دستور ایجاد یک بیمارستان صحرایی و منطقه تجاری آزاد در نوار غزه را صادر کرد.
برپایه گزارش پایگاه آی 24 نیوز به نقل از منابع سیاسی آگاه، این طرح به حکومت فلسطین در غزه کمک می کند تا خدمات پزشکی ضروری به شهروندان فلسطینی ارائه کند.
این اقدام در حالی است که ساکنان نوار غزه از 11 سال محاصره توسط رژیم صهیونیستی در رنج هستند.
برپایه این گزارش، نزدیکی مصر و فلسطین بعد از برگزاری چندین نشست بین هیات هایی از جنبش حماس و مقامات بلندپایه سازمان اطلاعات مصر در ماه های گذشته به وقوع پیوسته است.
مصر تلاش می کند تا روابط با حماس را بعد از بحران روابط به مدت طولانی، تحکیم و بهبود بخشد.
در همین حال قاهره پیشنهاد ارائه تسهیلاتی در خصوص تجارت آزاد در مقابل اتخاذ اقدامات امنیتی به منظور تامین امنیت مرزها و مواجهه با تروریست های داعش که صدها پلیس و نیروی نظامی مصر را در شمال سینا به قتل رسانده اند، مطرح کرده است.
در این گزارش اشاره شده که مصر گذرگاه رفح را در طول ماه های گذشته چندین بار برای ورود کالاهای اساسی مورد نیاز ساکنان نوار غزه بازگشایی کرده است.
اسماعیل هنیه چند ماه پیش در بازگشت به غزه به مصر سفر کرد و در قاهره با مقامات مصری دیدار کرد.
نایب رئیس دفتر سیاسی حماس پس از این سفر به توافق با مسئولان مصری اشاره کرد و گفت: دیدارها و رایزنی های مشترک میان طرفین ادامه خواهد یافت.
بعد از سفر هنیه و یک هیات فلسطینی به قاهره بود که مصر تصمیم گرفت در طول یک ماه دو بار گذرگاه رفح را که تنها مکان ارتباط ساکنان غزه با جهان خارج است، بر روی فلسطینیان باز کند.
خاورم**1408**1275
مترجم: اکرم کرمی*انتشار دهنده: مجید جعفری

نظر خود را ثبت کنید