نیویورک تایمز : ترامپ اسرار هسته‌ ای آمریکا را لو داده است

  • تاریخ انتشار : 1402/7/14 ساعت : 14:46 - 6 ماه قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : علوم
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشته که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا اسرار زیرمجموعه هسته‌ ای آمریکا را در اختیار یک تاجر استرالیایی به نام آنتونی پرات قرار داده است.
نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشت که رئیس جمهور سابق آمریکا اسرار زیرمجموعه هسته‌ای این کشور را لو داده است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشته که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اسرار زیرمجموعه هسته‌ای آمریکا را در اختیار یک تاجر استرالیایی به نام آنتونی پرات قرار داده است.
 
گفته می‌شود آنتونی پرات یک میلیاردر استرالیایی است که ریاست یکی از بزرگترین شرکت‌های بسته بندی جهان را بر عهده دارد. منابع آمریکا می‌گویند پرات جزئیات اطلاعات حساس و محرمانه زیردریایی‌های آمریکایی را در نشستی با کارمندان و خبرنگاران و برخی از مقام‌های کشور‌های خارجی در میان گذاشته است.
 
دادستان‌های فدرال آمریکا که پیش از این پرونده‌های دونالد ترامپ در مورد نگهداری مطالب طبقه بندی شده در خانه خود در فلوریدا را بررسی می‌کردند متوجه شدند تا به حال دو بار در مورد اسرار زیرمجموعه هسته‌ای آمریکا با پرات صحبت کرده است.
 
پرات در سال ۲۰۲۱ با ترامپ در باشگاه پالم ملاقات کرد و به او گفت که معتقد است استرالیا باید خرید زیردریایی‌های خود را از آمریکا دوباره از سر بگیرد. ترامپ به غیر از پرونده اسناد طبقه بندی شده با سه اتهام دیگر از جمله تلاش برای برهم زدن نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ مواجه است.

نظر خود را ثبت کنید