وزیر خارجه عراق : اگر جنگ غزه به دیگر مناطق گسترش یابد، باید نگران عراق باشیم

  • تاریخ انتشار : 1402/7/27 ساعت : 16:36 - 6 ماه قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : علوم
فؤاد حسین وزیر خارجه عراق به الجزیره گفت: «موضع ما در خصوص تجاوز به غزه واضح است و خواستار رسیدن کمک‌های بشردوستانه به اهالی این منطقه هستیم».

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت‌و‌گویی با هشدار در خصوص توسعه دایره جنگ در غزه، گفت که در صورت چنین رویدادی باید نگران عراق و بلکه کل منطقه بود.

به گزارش شفقنا، فؤاد حسین به الجزیره گفت: «موضع ما در خصوص تجاوز به غزه واضح است و خواستار رسیدن کمک‌های بشردوستانه به اهالی این منطقه هستیم».

او همچنین گفت که عراق در مقابل طرح کوچاندن اهالی غزه به صحرای سیناء در شمال مصر قرار دارد و از دیگر کشورها نیز می‌خواهد تا مقابل این طرح بایستند.

وزیر خارجه عراق افزود: «با طرف‌های مختلف در سطوح منطقه‌ای و جهانی در خصوص شرایط غزه در ارتباط هستیم و اولویت فعلی توقف جنگ و حملات به غزه و رسیدن کمک‌ها است».

فؤاد حسین همچنین گفت که کشورهای عربی باید علاوه بر حمایت از مردم فلسطین به اسرائیل نیز فشار آورند و این کشورها ابزارهای مختلفی برای این کار در اختیار دارند، از جمله روابط دیپلماتیکی که با این رژیم برقرار کرده‌اند.

او تأکید کرد: «حمایت از مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود نیازمند حمایت عرب، اسلامی و جهانی است و باید طرح روشنی برای همبستگی واقعی و ادامه دار با فلسطینی‌ها تدوین شود و ابزارهای ملموسی به کار گرفته شود».

وزیر خارجه عراق همچنین از رایزنی مداوم با آمریکا برای توقف جنگ و  تجاوز به غزه خبر داد و گفت که باید همه کشورهای عربی وارد این موضوع شوند.

او در پایان تأکید کرد که اگر میدان نبرد در غزه به مناطق دیگر توسعه یابد باید نگران عراق و کل منطقه باشیم.


نظر خود را ثبت کنید