شهردار پایتخت موریتانی: تمدن خراسان در اقصی نقاط دنیا شناخته شده است

مشهد- ایرنا- شهردار نواکشوت پایتخت موریتانی گفت: فرهنگ و تمدن خراسان در تمام نقاط دنیا شناخته شده است و این دیار از دیرباز در علوم و حوزه های مختلف نظیر شعر، ادبیات و قرآن همواره دارای سابقه درخشان بوده است.
'اماتی بنت حمادی' ظهر چهارشنبه در ضیافت ناهار شهردار مشهد ویژه میهمانان رویداد مشهد 2017 افزود: نام خراسان در اقصی نقاط دنیا می درخشد و فرهنگ و تمدن این دیار از جایگاه رفیعی برخوردار است .
وی خاطرنشان کرد: خراسان و سرزمین ایران همواره چهره نیکو از اسلام را به نمایش گذاشته اند و صلح و آرامش در بین بشریت را ترویج کرده اند.
وی در خصوص انتخاب شایسته مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ، گفت: مسلمانان باید با تحکیم اتحاد و همبستگی اشاعه دهنده پیام صلح و دوستی به دنیا باشند .
بنت حمادی اظهار امیدواری کرد : سال 2017 سالی پر از نشاط و فعالیت برای جهان اسلام بویژه جمهوری اسلامی ایران باشد و جهان عرب در این فعالیتها هموراه پشت شما خواهد بود.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که امسال در همین قالب، کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
6012/7505 خبرنگار: ندا جواهرفر** انتشاردهنده: علی حیدر شاه حسینی

نظر خود را ثبت کنید