نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تبلیغ به عنوان احساس مسئولیت به اهل علم و عالمان دین لازم است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تبلیغ به عنوان احساس مسئولیت جدی به اهل علم و عالمان دین لازم است، اگر ابلاغ به مردم نشود، قطعا مواخذه آنها قبل از تبیین قبح عقلی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه رمضان در بیرجند افزود: مبلغ که عالم دین است آنچه را تبلیغ می کند باید عالمانه باشد.
وی گفت: گاهی ممکن است سخنرانی انجام شود اما شخص حیا نداشته باشد، این نوعی مراسم است، آنچه از این حرف ها پیش می آید باید حامل رسالت الله باشد و آنها هم اولویت بندی هستند.
وی بیان کرد: کسی که برای نجات مردم اقدام می کند باید بداند امروز اولویت در چیست و عالم به زمان و مکان باشد.
به گزارش ایرنا، عبادی اظهار کرد: مبلغ باید موردی بداند می خواهد چکار کند، مانند مریضی که به پزشک مراجعه می کند ابتدا باید معاینه لازم انجام دهد و درد را شناسایی کند سپس پزشک مطابق با درد نسخه می پیچد.

** افکار و اندیشه های جامعه در خطر بمباران تبلیغات دشمن
وی عنوان کرد: روحانیان به عنوان مبلغ و کارشناس مذهبی علاوه بر اینکه با مخاطبان سر و کار دارند باید توجه داشته باشند که زیر بمباران تبلیغات بیگانه هستند این مهم شبیه کارهای نظامی است یعنی دشمن دارد بمباران تبلیغاتی می کند، آنچه ضایع می شود افکار و اندیشه های جامعه مخاطب ماست.
وی یادآور شد: باید دشمن و سلاح اش را شناسایی کرد و سپس پایگاه تبلیغاتی را مطابق با دشمن ساخت، به تعبیر قرآن طبعا سلسه مراتب کلام باید دلیل عقلی و محکم باشد همچنین موعظه حسنه به جای خود رعایت شود و با شرایط تطابق داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر چنانچه جدال مباحثه ای است نباید مراء(جدال و مجادله) شود چراکه مراء حرام است، این طور نباشد، فقط حرف خود را ثابت کنیم بلکه حرف حق قبول است.

** بیانات، سیره و روش امام در حال تحریف است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در 14خرداد اشاره کرد و افزود: امروزه بیانات، سیره و روش امام در حال تحریف است لذا از مبلغان تقاضا می شود تا جایی که امکان دارد وصیت نامه، بیانات، سیره های سیاسی و روش امام را به درستی برای مردم بیان کنید.
عبادی اضافه کرد: مسایل مربوط به امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب آنقدر باید بیان و تشریح شود تا دشمنان نتوانند تحریف کنند و این مهم توسط مبلغان امکان پذیر خواهد بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

نظر خود را ثبت کنید