طرحهای نیمه تمام ورزشی دانشگاهها نیازمند 500 میلیارد ریال اعتبار است

سبزوار - ایرنا - مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرحهای عمرانی ورزشی زیادی در سطح دانشگاههای کشور کلنگ زنی شده و یا به صورت نیمه تمام وجود دارد که برای تکمیل و بهره برداری به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
محمد پورکیانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی سبزوار افزود: امسال 40 میلیارد ریال برای ایجاد و تجهیز سالنهای ورزشی در 100 خوابگاه دانشجویی دخترانه و پسرانه در سطح کشور اختصاص یافت.
وی ادامه داد: برای تجهیز هر یک از این خوابگاههای دانشجویی چهار میلیارد ریال تخصیص داده می شود.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم همچنین تعمیر و نگهداری فضاهای ورزشی از مهمترین سیاستهای این وزارتخانه ذکر و بیان کرد: به همین خاطر در شورای عالی ورزش وزارت علوم مصوب شد تا بخشی از بودجه دانشگاهها صرف نگهداری از اماکن ورزشی شود.
وی گفت: توسعه فعالیتهای ورزشی در دانشگاه سبب ایجاد فضای نشاط و امید در بین دانشجویان و کاهش آسیبهای اجتماعی در دانشگاهها می شود.
پورکیانی افزود: توسعه خدمات رفاهی در دانشگاهها تنها متوجه توسعه اماکن و تامین نیازهای تغذیه دانشجویان نیست بلکه فراهم سازی زمینه برای توسعه فعالیتهای ورزشی به عنوان بخشی از این خدمات محسوب می شود.
وی در ادامه همچنین به 'طرح پایش سلامت جسمانی و روانی دانشجویان' اشاره و بیان کرد: این طرح در 30 دانشگاه کشور در حال اجرا است. طرح سال آینده با ایجاد مراکز پایش سلامت به سایر دانشگاهها گسترش می یابد.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم ادامه داد: سطح ناهنجاریهای سلامت در بین دانشجویان افزایش یافته بطوری که این قشر به بیماریهای مختلف از جمله چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند اما با اجرای طرح پایش سطح تندرستی این وضعیت اصلاح می شود.
وب همچنین گفت: امسال 500 میلیارد ریال از طریق وزارت ورزش و جوانان برای توسعه اشتغال در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفت که این موضوع فرصت مناسبی برای دانشجویان دانش آموخته در زمینه ایجاد کسب و کارهای زودبازده است.
چهار میلیون و 800 هزار نفر دانشجو در دانشگاههای ایران مشغول تحصیل هستند که سه درصد از این تعداد دانشجویان رشته های پزشکی می باشند.
از این تعداد 13 درصد معادل 700 هزار نفر از کل جمعیت دانشجویی در دانشگاههای دولتی، هشت درصد معادل 400 هزار نفر در دانشگاههای غیردولتی، 35 درصد در واحدهای دانشگاههای آزاد اسلامی و بقیه در مراکز دانشگاهی نهادی تحصیل می کنند.
این تعداد دانشجو در بیش از دو هزار و 800 واحد دانشگاهی در چهار زیر نظام آموزشی شامل دانشگاههای دولتی، غیردولتی، آزاد و مراکز دانشگاهی نهادی سراسر کشور به تحصیل اشتغال دارند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهندگان: حسین کریم زاده - اسماعیل جهانبخش
8144/7500/1858

نظر خود را ثبت کنید