مرکل با ترامپ درباره روسیه و اوکراین گفتگو می کند

تهران-ایرنا- آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه از نگرانی‌های این کشور و سایر اعضای اتحادیه اروپا درباره روسیه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت وگویی تلفنی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری اروپا پرس گزارش داد به نظر می رسد محورهای اصلی گفت وگوی مرکل با ترامپ تهدیدهای روسیه و موضع اوکراین خواهد بود.
مرکل پیش از این اعلام کرده بود که در صورت لزوم اتحادیه اروپا از سیاست های واشنگتن پیروی نخواهد کرد.
کاخ سفید نیز روز جمعه اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه با ولادیمیر پوتین و فرانسوا اولاند همتایان روس و فرانسوی خود و آنکلا مرکل صدراعظم آلمان، تلفنی گفت و گو می کند.
شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در توییتر اعلام کرد: رئیس جمهوری ایالات متحده فردا (شنبه) در راستای بهره برداری حداکثری از نخستین هفته ریاست جمهوری خود، با سران فرانسه، آلمان و روسیه مکالمه تلفنی خواهد داشت.
این در حالی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در نشست خبری مشترک با آنکلا مرکل صدراعظم آلمان در برلین گفت: دولت دونالد ترامپ چالش هایی برای اروپا ایجاد می کند.
اولاند گفت: اگر بخواهم به صراحت سخن بگویم، دولت آمریکا چالش هایی برای قوانین و مقررات تجاری ما (اروپا) و همچنین توانایی ما برای حل و فصل درگیری های جهان بوجود می آورد.
اولاند افزود: بنابراین از آنجا که مردم آمریکا، دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهوری خود انتخاب کرده اند، ما حتما باید با وی گفت وگو کنیم.
به گفته وی، ما باید با باور اروپایی و پافشاری بر منافع و ارزش های خود دست به این کار بزنیم.
مرکل نیز بدون ذکر نام ترامپ گفت: ما شاهد هستیم که شرایط و اوضاع جهان به صورت قابل توجه و سریعی تغییر می یابد. ما باید به این چالش های تازه هم به لحاظ دفاع از جامعه و تجارت آزاد و همچنین با توجه به چالش های اقتصادی، واکنش نشان دهیم.
شبس**9241**1574** مترجم: جواد ارشادی** انتشار دهنده: محسن تهوری

نظر خود را ثبت کنید