ناتو و روابط بازرگانی محور گفتگوهای ترامپ ونخست وزیر انگلیس

نیویورک - ایرنا - در نخستین دیدار «ترزا می» نخست وزیر انگلیس و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا تحکیم بیشتر روابط دو کشور به ویژه در زمینه تجاری ابراز امیدواری شد و ترامپ بر حمایت صد در صد خود از پیمان ناتو تاکید کرد.
دونالد ترامپ در هفتمین روز تصدی خود به سمت رییس جمهور آمریکا با ترزا می نخست وزیر انگلیس در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد.
طرفین در پی این دیدار درگفتگوی کوتاهی با خبرنگاران بر عزم راسخ خود مبنی بر توسعه روابط تجاری و استحکام پیوند های میان دوکشور تاکید کردند.
ترزا می نخست وزیر انگلیس در این دیدار به خبرنگاران گفت که معتقد است توافق تجاری میان آمریکا و انگلیس به نفع هر دو کشور خواهد بود.
وی به نمایندگی از طرف ملکه انگلیس از رییس جمهور جدید آمریکا دعوت کرد تا از کشورش دیدن کند و ترامپ نیز این دعوت را پذیرفت.
در حالی که ترامپ در گذشته پیمان ناتورا پیمانی ازکار افتاده و بی خاصیت برای کشور خود خوانده و تهدید کرده بود که ازعضویت این پیمان کناره گیری خواهد کرد نخست وزیر انگلیس در پی دیدار امروز خود مدعی شد که ترامپ به او اطمینان داده است صد در صد از این پیمان حمایت کند.
ترزا می بعلاوه به ترامپ وعده داد که در گفتگو با رهبران اروپایی از آن ها خواهد خواست تا به تعهدات خود مبنی بر تامین بودجه ناتو در حد 2 در صد از در آمد ناشی از تولیدات خالص ملی خود احترام بگذارند.
رییس جمهور آمریکا نیز روابط میان کشورش و انگلستان را یکی از بزرگترین نیروهای عظیم تاریخی توصیف کردو طرفین ضمن ابراز امیدواری به همکاری های نزدیک میان دو کشور روز های روشنتری را برای کشور های خود پیش بینی کردند.
ترامپ در این دیدار خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی را واقعه ای مثبت و نیرومند برای این کشور توصیف کرد که می تواند به اعتقاد او در های تازه ای را بروی معاملات تجاری تازه با انگلستان بگشاید.
اروپام-4-541

نظر خود را ثبت کنید