یک زن محجبه مسلمان در فرودگاه نیویورک مورد حمله قرار گرفت

تهران - ایرنا - دادستان های آمریکایی تایید کردند که یک شهروند اهل ماساچوست با حمله به یک کارمند زن مسلمان خطوط هوایی دلتا در فرودگاه جان اف کندی نیویورک، به وی توهین کرده است.
به گزارش روز جمعه روزنامه یو اس ای تودی، دفتر دادستانی منطقه «کوئینز» شهر نیویورک اعلام کرد که «رابین رودز» 57 ساله با به تمسخرگرفتن اعتقادات مذهبی این زن فریاد می کشید:«ترامپ اینجاست و ما از شر همه شما خلاص خواهیم شد.»
فرد مهاجم به ارتکاب جنایات ناشی از نفرت متهم شده است.
وی که منتظر پرواز خود به مقصد ماساچوست بود، به دفتر این زن که از کارمندان خطوط هوایی دلتا است، نزدیک شد و از او پرسید آیا خوابیده است یا مشغول عبادت است؟
رودز سپس با مشت در را هل داد که به عقب صندلی این کارمند زن اصابت کرد.
دادستان ها تایید کردند که فرد مهاجم پس از ناسزاگویی به این زن که «ربیعه خان» معرفی شده است، به ساق پای وی لگد زده و مانع از خروج او از دفترش شده است.
فرد مهاجم پس از دستگیری در گفت و گو با پلیس مدعی شد به دلیل این که پشت این کارمند به او بوده نمی توانسته تشخیص دهد که زن است یا مرد.
رودز با چهار سال حبس مواجه و با قرار وثیقه 50 هزار دلاری در بازداشت است.
«آنتونی بلک» سخنگوی خط هوایی دلتا این حادثه را «کاملا ناپذیرفتی توصیف کرد»وگفت این خط هوایی موضع خود را درباره چنین اتفاقاتی به صراحت اعلام کرده است و از افرادی که رفتارهای خشونت آمیز از خود بروز می دهند، استقبال نمی کند.
به گزارش ایرنا، اظهارات ترامپ درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا جنجال هایی فراوانی را برانگیخته است و حتی با انتقاد شدید برخی از مقامات اروپایی مواجه شده است. برخی از مقامات اروپایی این اظهارات ترامپ را تفرقه انگیز ارزیابی کرده اند.
اروپام**9158**1590
مترجم: بهجت عباسی -- انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

نظر خود را ثبت کنید