نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از مهرماه اجرا می شود

تهران- ایرنا- مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از اجرای رسمی نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی از مهرماه 96 در تمامی مراکز حوزه در دانشگاه های سراسر کشور خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، حجت الاسلام روح الله حریزاوی گفت: نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان که در دو مرحله یک ساله و سه ساله در شورای راهبردی و هیات امنا تصویب شده، از ابتدای سال جدید تحصیلی (مهرماه 96) مراکز آموزش عالی در 46 مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سراسر کشور اجرایی می شود.
وی افزود: در نظام جدید تعلیم و تربیت حوزه، دوره عمومی یک ساله برای عموم دانشجویان و اعضای هیات علمی علاقه‌مند به تحصیل معارف اسلامی در سه شاخه «جهاد اکبر» با موضوع اخلاق اسلامی، «رسالت الهی» با موضوع تبیین وظایف دانشجوی مومن انقلابی و «نظام اندیشه اسلامی» با محوریت اندیشه اسلام ناب و شناخت جریان معارض تدوین شده است.
حریزاوی اضافه کرد: پس از این دوره آموزشی یک ساله، دوره سه ساله تخصصی بر اساس شاخه‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی به صورت تخصصی برای معرفت‌جویان و علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری نشست استادان حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان سراسر کشور با هدف تبیین و تشریح اهداف نظام جدید آموزشی در مردادماه در تهران خبر داد.
حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از سال 77 به منظور جذب دانشگاهیان، انتقال علم دین، ایجاد مطالبه نسبت به علم دینی و آموزش مهارت های تبلیغ راه اندازی شده و سالانه حدود 500 مبلغ غیررسمی در این حوزه تربیت می شوند.
اکنون 46 مرکز حوزوی در دانشگاه‌های دولتی کشور فعالیت دارند که عمده این مراکز در مرکز استان و در برخی شهرستان‌ها مانند کاشان، سبزوار، شاهرود، بابل، رفسنجان، بجنورد و رشت فعال است.
فراهنگ**1003**1055
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار: زینب کارگر

نظر خود را ثبت کنید