نخستین آسمان نمای دیجیتالی سیار کانون پرورش فکری چهارمحال وبختیاری فعال شد

شهرکرد- ایرنا- در آستانه دهه فجر نخستین آسمان نمای دیجیتالی متحرک در چهارمحال وبختیاری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فعال شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی کانون پرورش فکری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری گفت: این آسمان ‌نما در 116 روستا و 21 پایگاه ثابت به ارائه خدمات علمی خواهد پرداخت.
فرزاد رحیمی افزود: برای خرید این دستگاه 400 میلیون ریال اعتبار استانی هزینه شده که این گنبد بادی آسمان نما از پیشرفته ترین دستگاههای کمک آموزشی نجوم است که از یک محفظه پارچه ای ساخته شده و 30 نفر گنجایش دارد.
به گفته وی، این دستگاه با قابلیت جابه جایی، مجهز به نمایش گر نرم افزار 'stary night ' است و با استفاده از آینه محدب، تصاویر کیهانی زیبایی را در سقف گنبد به نمایش می گذارد.
رحیمی افزود: این مدل آسمان‌ نما قابل انتقال به هر مکان است و داخل سالن‌ های گنبدی تا قطر 4 متر نصب و به عنوان آسمان نمایی ثابت استفاده می شود.
وی با اشاره به ترویج علم نجوم در میان کودکان و نوجوانان بهره مندی کل دانش آموزان استان از این آسمان نما را از جمله اهداف کانون در راستای آشنا سازی این قشر با علم نجوم عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 25 هزار نفر از کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021

نظر خود را ثبت کنید