هفته دوستی ایران و استرالیا اردیبهشت 96 برگزار می شود

تهران - ایرنا - هفته دوستی ایران و استرالیا، اردیبهشت سال 96 در شهر سیدنی و ملبورن استرالیا برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مدیرمسوول هفته دوستی ایران و استرالیا روز شنبه در نشست خبری در موسسه فرهنگی وهنری رستام عرب زاده گفت: این هفته دوستی با هدف معرفی فرهنگ، هنر، ورزش و اقتصاد ایران در نمایشگاهی به وسعت 6 هزار متر مربع برگزار خواهد شد.
سعید محمد زاده اکبر در معرفی بخش هنری این هفته توضیح داد: اجرای موسیقی سنتی توسط شهرام ناظری و اجرای محمدد علیزاده و نیز موسیقی نوایی با اجرای محسن شریفان و همخوانی دو خواننده جوان پاپ از جمله این برنامه ها است.
وی با اشاره به اجرای مشترک کنسرت سمفونیک سیدنی با شهرام ناظری در این هفته دوستی گفت: همچنین قصد داریم از هنرمندان برجسته سینما و موسیقی از جمله لویس چکناوران برای حضور در این برنامه دعوت کنیم.
محمد زاده اکبری با بیان اینکه تقریبا 85 درصد از مخاطبان این هفته دوستی ایرانیان مقیم استرالیا هستند، اظهار داشت: پیش بینی این است فقط 15 درصد از استرالیایی ها از این برنامه استقبال کنند که با تلاش بیشتر قصد داریم، این آمار را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه در کنار این برنامه های فرهنگی از شرکت های ایرانی که مواد اولیه خود را از استرالیا وارد می کنند دعوت شده، گفت: تا قبل از برجام برای وارد کردن 100 هزار دلار مواد اولیه از استرالیا متاسفانه مبلغی بالغ از 250 هزار دلار باید پرداخت می شد که خوشبختانه در پسابرجام واسطه ها از بین رفته و در این هفته دوستی نیز شرکت های ایرانی می توانند مستقیم با طرف استرالیایی ارتباط بگیرند.
این مدیر فرهنگی افزود: هفته فرهنگی ایران و استرالیا از هفتم تا دهم اردیبهشت سال 96 در ملبورن و از 14 تا 17 اردیبهشت 96 در سیدنی برگزار می شود.
وی همچنین از مراودات علمی و فرهنگی ایران و استرالیا در این هفته دوستی خبر داد و گفت: دانشگاه های تهران، خواجه نصیر طوسی و صنعتی شریف در حال برنامه ریزی هستند تا در زمان برگزاری این هفته، تبادلات علمی کارشناسی
و دانشجویی خوبی با استرالیا ها داشته باشند.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 1085 ** 9246 ** خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید