آیت الله سبحانی در دیدار جمعی از روحانیون بحرین:

اگر در بحرین بودم در منزل آیت الله عیسی قاسم تحصن می کردم

قم - ایرنا - آیت الله جعفری سبحانی از مراجع تقلید گفت: اگر در بحرین بودم حتما می رفتم و (همراه با تحصن کنندگان) در منزل آیت الله عیسی قاسم می نشستم.
به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز شنبه، در دیدارجمعی از روحانیان و عالمان بحرینی مقیم حوزه علمیه قم در دفتر این مرجع تقلید، با اشاره به انقلاب این کشور اظهار کرد: در بحرین بازگشت به عقب بعد از این همه فداکاری ها و جان فشانی ها صحیح نیست، بازگشت به عقب حرام است.
وی خاطرنشان کرد: این انقلاب باید حفظ شود ، باید در قلب ها جریان داشته باشد، در جان ها و در اجتماعات زنده بماند، اما با تعادل که باعث تخلیه قوا نشود.
آیت الله سبحانی ضمن تاکید بر حمایت از آیت الله عیسی قاسم بیان کرد:دفاع و حمایت از ایشان واجب است، این عالم پرچمدار تشیع در بحرین است.
این مرجع تقلید اضافه کرد: شیخ عیسی قاسم مایه قوت شیعه و عمودی برای تشیع است، باید به هر صورت ممکن حفظ شود.
وی تصریح کرد: سلب تابعیت یا بازداشت آیت الله عیسی قاسم باعث آسیب های بزرگی است دفاع از شیخ و منزل ایشان امر واجبی است.
وی اظهار کرد: سخنان ایشان آرام و از روی تعقل است، اگر حکومت بحرین عقل داشت به سخنان وی عمل می کرد، خطابه های ایشان بسیار ارزشمند است.
حاج شیخ عیسی احمد قاسم درازی بحرانی معروف به شیخ عیسی قاسم٬عالم برجسته شیعه و رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب بحرین است.
در جریان انقلاب بحرین، وزارت دادگستری این کشور نامه ای توهین آمیز علیه وی منتشر کرد تا محبوبیتش را در میان مردم بسنجد٬ مردم نیز چهارم شهریور 1390 نماز جمعه را در سراسر بحرین تعطیل کردند و تنها نماز شیخ قاسم برگزار شد.
پس از آن که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین مخالفانش را اندک خواند، به دعوت شیخ عیسی قاسم تظاهراتی با عنوان «لبیک یا بحرین» با حضور بیش از 500 هزار نفر در منامه (پایتخت بحرین) برگزار شد.
این تظاهرات بزرگ ترین تجمع تاریخ کشور بحرین بود که بیش از 50 درصد بحرینی ها در آن حضور داشتند، به طوری که راهپیمایی «همه پرسی» خوانده شد و این نخستین باری بود که خود شیخ عیسی قاسم در تظاهرات شرکت می کرد.
دولت بحرین چندی قبل اقدام به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین کرده بود.
شبک **7406/ 6133**1917* تنظیم کننده: عباس منجمی * انتشار دهنده: سید محمدباقر نوربخش

نظر خود را ثبت کنید