به سرانجام رسیدن تکمیل پنج کتابخانه عمومی مازندران

ساری – ایرنا – مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران از بهره برداری پنج کتابخانه عمومی این استان در دهه فجر امسال خبرداد و گفت : به دلیل کمبود و نبود اعتبار دولتی تکمیل این پروژه سالها معطل باقی مانده بود .
آرزو ولیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس تفاهم نامه ای که با نهاد کتابخانه های عمومی کشور امضا شد ، یک موسسه فرهنگی و آموزشی تکمیل ساخت 6 کتابخانه عمومی در شهرستان های ساری ،تنکابن ، نور، نوشهر و گلوگاه را از ماههای قبل برعهده گرفت .
وی ادامه داد :از مجموع این کتابخانه ها ، کتابخانه های عمومی روستاهای لزربن تنکابن ، علی آباد عسگر خان نوشهر ، عرب محله ساری و لمراسک گلوگاه دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد .
مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران افزود : طرح توسعه کتابخانه عمومی چمستان نور نیز با همراهی و کمک این موسسه فرهنگی و آموزشی انجام شد و ایام الله دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد .
وی هزینه تکمیل این کتابخانه ها را بیش از 6میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : براساس تفاهم نامه صورت گرفته این کتابخانه ها با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی می بایست در مدت 6 ماه تکمیل شود .
ولیپور به 45 پروژه نیمه تمام کتابخانه های عمومی در مازندران اشاره کرد و گفت : برای تکمیل این طرح ها بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
وی خاطرنشان کرد : در صورت تمدید تفاهم نامه همکاری تکمیل کتابخانه های نیمه تمام توسط این موسسه فرهنگی و آموزشی بخشی از این طرح ها در مدت کوتاه ساخته می شود و آماده بهره برداری خواهد شد .
مازندران 110 باب کتابخانه عمومی دارد که امور کتابخانه های عمومی استان تعداد اعضای این کتابخانه ها را 220 هزار نفر اعلام کرد .
چهار درصد از جمعیت حدود 3 میلیون و 200 هزار نفر مازندران عضو کتابخانه های عمومی هستند .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/2096

نظر خود را ثبت کنید