نماینده دبیرکل سازمان ملل: شورای امنیت جنگ در یمن را پایان دهد

تهران-ایرنا-نماینده دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه از تداوم جنایت های وحشیانه عربستان علیه غیرنظامیان یمنی انتقاد کرد و از شورای امنیت خواست که جنگ ائتلاف عربی به رهبری دولت ریاض در یمن را متوقف کند.
به گزارش پایگاه خبری یمنی العهد، «استفان اوبراین» نماینده دبیر کل سازمان ملل در شورای امنیت این سازمان گفت: عربستان همچنان به جنایت هایش علیه غیرنظامیان یمنی ادامه می دهد.
وی نسبت به ادامه محاصره یمن که سبب ایجاد گرسنگی و قحطی در این کشور شده هشدار داد و تاکید کرد: ائتلاف عربی به رهبری عربستان بندر «الحدیده» یمن را به عنوان تنها شریان اقتصادی این کشور نابود کرده و مانع ورود کشتی های تجاری به این بندر می شود.
اوبراین از شورای امنیت خواست که به جنگ عربستان در یمن پایان دهد.
این مقام سازمان ملل همچنین بر ضرورت ارسال کمک های انسانی به غیرنظامیان یمنی بدون هیچ محدویتی تاکید کرد و گفت که عربستان با سنگ اندازی دراین مسیر اقدام به بازرسی کالاهای وارده به یمن در بنادر و بستن فرودگاه های غیرنظامی می کند.
اوبراین با بیان اینکه تداوم بسته ماندن فرودگاه بین المللی صنعا اوضاع را برای شهروندان یمنی پیچیده و سخت تر می کند، بر ارائه و اجرای راهکار سیاسی تاکید کرد.
وی گفت که بحران یمن هیچ گونه راه حل نظامی ندارد.
نماینده دبیر کل سازمان ملل همچنین از سختی ها و مشکلات شهروندانی یمن در استان تعز که پیوسته در معرض بمباران جنگنده های سعودی قرار دادند، سخن گفت.
بر اساس این گزارش، اسماعیل ولد شیخ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن نیز در جلسه شورای امنیت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به سنگ اندازی در مسیر تلاش های صورت گرفته برای برقراری آتش بس در یمن متهم کرد.
ائتلاف عربی به رهبری عربستان روزانه مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی در سراسر یمن را بمباران می کند که نتیجه ای جز کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان یمنی در پی ندارد.
یمن، فقیرترین کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه نزدیک به دو سال است که شاهد تجاوز همه جانبه عربستان و همپیمانانش است.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
عربستان به رغم صرف هزینه های سرسام آور نظامی و تبلیغاتی کمترین دستاورد را از لشکر کشی به یمن داشته و به عقیده بسیاری از کارشناسان در باتلاق این زیاده خواهی گرفتار شده است.
خاورم**9329**1010
مترجم: ندا بهبودی*انتشار دهنده:حسن معظمی

نظر خود را ثبت کنید