شورای مسلمانان بریتانیا احکام ضد مهاجرتی ترامپ را محکوم کرد

لندن - ایرنا - «هارون خان» دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا ضمن محکوم کردن احکام مهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر منع موقت ورود پناهجویان و شهروندان هفت‌کشور اسلامی به آمریکا تصریح کرد که دولت انگلیس وظیفه دارد تا صراحتا مخالفت خود را با این قانون اعلام کند.
به گزارش ایرنا، هارون خان در بیانیه ای که عصر یکشنبه منتشر شد، عنوان کرد: این ممنوعیت ها نه تنها نامناسب، بلکه به شکلی خطرناک و مغایر ارزش های برابری و ضد تبعیض آمیز انگلیس است.
وی با بیان اینکه ارزش های انگلیسی بر پایه احترام به سایر ادیان مذهبی بنا شده است، افزود: این در حالی است که نخست وزیر انگلیس از چنین ارزش هایی در جریان دیدارش با رئیس جمهوری آمریکا دفاع نکرد.
هارون خان افزود: این ممنوعیت برای اتباع انگلیسی که دارای تابعیت دوگانه هستند مانند «ناظم زهاوی» نماینده مجلس زحمت آفرین شده است. بنابراین دولت انگلیس بایستی صراحتا به همتای آمریکایی خود اعلام کند که چنین سیاستی مضحک و در مقابله با تروریسم کاملا ناکارآمد است.
دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا گفت: «ترزا می» در مقابل آقای ترامپ اعلام کرد که دو کشور دارای روابط ویژه ای هستند و این مساله به آنها اجازه می دهد تا بتوانند به صراحت با یکدیگر گفت وگو کنند. احکام مهاجرتی دونالد ترامپ یکی از حوزه هایی است که ما (انگلیس) بایستی نسبت به موضع مان شفاف باشیم. ما به عنوان متحد اصلی آمریکا وظیفه داریم که به آنها ارزش هایی که بر اساس آن کشورشان بنا شده است را یادآوری کنیم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گذشته حکمی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن ورود آوارگان و شهروندان هفت کشور اسلامی به خاک آمریکا به مدت سه ماه منع شده است.
این مساله اعتراض و خشم بسیاری از سیاستمداران و گروه های اسلامی و حقوق بشری در انگلیس را برانگیخته است.
کارزار مدنی «ائتلاف ضدجنگ» امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در نظر دارد تا شنبه آینده تظاهرات بزرگی را در لندن به همین منظور به راه بیندازد.
این کارزار مدنی از شهروندان انگلیس خواسته است تا ضمن شرکت در این تظاهرات مراتب اعتراض خود را علیه احکام نژادپرستانه و تبعیض آمیز دونالد ترامپ اعلام کنند.
این تظاهرات قرار است از مقابل سفارت آمریکا در لندن شروع و در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس ختم شود.
انتظار می رود که عصر روز دوشنبه نیز تظاهراتی در برابر نخست وزیری انگلیس برگزار شود.
اروپام**5**ن**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

نظر خود را ثبت کنید