سی ان ان:فارغ التحصیل ایرانی می گوید قبل از خروج از آمریکا کسی به او هشدار نداد

تهران - ایرنا - شبکه خبری سی ان ان نوشت: «نازنین ذینوری» دکترای مهندسی صنعتی از دانشگاه «کلمسون» آمریکا که در هفت سال گذشته در آمریکا زندگی کرده است و اکنون با دستور اجرایی «دونالد ترامپ» از بازگشت به این کشور منع شده است، می گوید کسی از قبل به او هشدار نداده بود.
این شبکه خبری افزود، ذینوری یکی از کارکنان خارجی است که با محدودیت ناشی از دستور اجرایی رئیس جمهوری آمریکا در جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور خاورمیانه به آمریکا مواجه شده است.
وی بتازگی دکترای خود را در رشته مهندسی صنعتی از دانشگاه کلمسون ایالت کالیفرنیای جنوبی کسب کرد و به دلیل عملکرد علمی برجسته خود در زمینه تحصیلیش جایزه «جین آنتونی براون» را کسب کرد.
وی در شش ماه گذشته با استفاده از روادید کار در یک شرکت فعال در زمینه فناوری همکاری داشته است.
ذینوری 20 ژانویه (اول بهمن) همزمان با مراسم سوگند ترامپ به منظور دیدار با اعضای خانواده اش در تهران، آمریکا را ترک کرد و قرار بود تا 10 فوریه در ایران حضور داشته باشد.
اما به دنبال دستور اجرایی ترامپ که همه شهروندان ایرانی را از سفر به آمریکا منع می کند، مدت سفر خود را کوتاه کرد و با خرید بلیط هواپیما قصد داشت روز شنبه از دبی وارد واشنگتن شود.
اما مقامات امنیتی در هنگام پرواز به وی اطلاع دادند که نمی تواند به آمریکا بازگردد.
ذینوری در صفحه فیس بوکش روایت خود را منتشر کرده که تاکنون تقریبا 175 هزار نفر آن را به اشتراک گذاشته اند.
وی در صفحه کاربریش نوشت، هنگامی که آمریکا را ترک می کرده، کسی به او هشدار نداده و نگفته است که با دارایی هایش در آمریکا چه کند.
ذینوری در تماس تلفنی با سی ان ان از تهران گفت، همچنان نزد خانواده اش است و تلاش می کند به کارولینای جنوبی بازگردد.
زینوری گفت: همه تلاش خود را می کنم و امیدوارم به خانه ام بازگردم.
اروپام**9158**1479
مترجم: بهجت عباسی

نظر خود را ثبت کنید