انتشار نشریات در کردستان 51 درصد رشد داشته است

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: انتشار نشریات در دولت کنونی در استان کردستان 51 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام رحیم جعفری روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره مطبوعات کردی در سنندج افزود: ظرفیت فرهنگی به گونه ای بوده است که این تعداد نشریه می توانند هزینه های انتشار را تامین کنند و به کار خود ادامه دهند.
وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید شاهد تحولاتی در حوزه فرهنگ در کل کشور بوده ایم اما توجه به استان کردستان خوب بوده و رشد کمی و کیفی در حوزه فرهنگ مناسب بوده است.
حجت الاسلام جعفری عملکرد خانه مطبوعات دوره فعلی را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خانه مطبوعات کردستان تعامل و همکاری خوبی در اجرای برنامه های مختلف داشته است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات کُردی گفت: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری این جشنواره حمایت می کند و تاکید داشته است که پایگاه اصلی برگزاری آن در سنندج باشد.
وی افزود: علاوه بر زبان کُردی، آثاری که به زبان فارسی و در مورد کُرد و کُردستان باشد می تواند در این جشنواره شرکت کند.
با هماهنگی هایی که در این نشست صورت گرفت این جشنواره و نمایشگاه توسط خانه مطبوعات کردستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اوایل سال آینده در سنندج برگزار می شود.
در این جشنواره منطقه ای، آثاری از اقلیم کردستان عراق نیز به عنوان مهمان شرکت داده می شوند.
6108/1904
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

نظر خود را ثبت کنید