امام جمعه کرمانشاه:

خفقان جهانی در برابر جنایات در میانمار پذیرفتنی نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: چگونه است که امروز همه در برابر جنایات میانمار سکوت کرده اند و کسی ادعای حقوق بشر هم ندارد.

به گزارش ایسنا، آیت الله علما در خطبه‌های نمازجمعه، با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار و بازتاب آن در جامعه جهانی گفت: چگونه است که امروز همه دنیا در برابر این امر سکوت اختیار کرده اند و کسی نیست که اعتراضی کند. از جنگ جهانی اول تا حالا اینچنین ظلمی نبوده و مسلمانان را می‌کشند و سر می‌برند و کباب می‌کنند و صدای کسی در نمی‌آید. 

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار خفه شده اند و بدتر از همه جایزه صلح نوبل را به نخست وزیر میانمار می‌دهند، کسی که امروز در برابر این جنایات سکوت کرده است. ما در برابر این فجایع نباید سکوت کنیم و همه کشورهای اسلامی باید در برابر جنایات و کشتار مسلمانان میانمار فریاد بزنند.

وی در ادامه گفت: هر جامعه‌ای در آن امر به معروف کم رنگ شود، میزان ابتلاء آن جامعه به فساد بیشتر است و ارزش‌ها از بین می‌رود.

خطیب جمعه کرمانشاه اساس حماسه کربلا را اقدام حضرت سید الشهدا(ع) برای عمل به امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اجازه ندهیم که عمل به توحید و احکام آسمانی از یاد برود. 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: آمران و ناهیان از منکر خلفای خداوند بر روی زمینند و این امر باید برای همیشه تکرار شود تا از یاد نرود.

آیت الله علما مکتب امام حسین علیه السلام را مکتب هدایت و امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: قیام امام حسین (ع) مدرسه و مبنایی است که تا قیامت به انسان درس می‌دهد.

آیت الله علما همچنین از ازدیاد طلاق ابراز نگرانی کرد و به نقش زنان در تحکیم خانواده و گرم بودن کانون زندگی، اشاره و تصریح کرد: صمیمیت و مهربانی باید در خانواده حاکم باشد، دشمن امروز خانواده را در معرض خطر قرار داده، ماهواره‌ها در متلاشی کردن خانواده‌ها و به ویژه جوانان، غوغا می‌کنند، چرا باید اینقدر طلاق در جامعه ما زیاد باشد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در باره نقش زنان اشاره کردو ادامه داد: رهبر انقلاب می‌فرمایند؛ خانواده سلول اصلی جامعه است و مسئله خانواده جزو مسائل درجه یک کشور است؛ پدران و مادران به آسان سازی امر ازدواج توجه کنند و به تدین جوانان توجه کنند. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید