مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد:

تغییر نظام برنامه ریزی کرمانشاه به سمت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شاهد تغییر نظام برنامه ریزی استان به سمت گردشگری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا٬ جلیل بالایی در جلسه کارگروه گردشگری استان که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد٬ اظهارکرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همچنین با تاکیدات مدیریت ارشد استان شاهد نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری استان هستیم که در نوع خود کم نظیر است. سال گذشته به اندازه سه سال ماقبلش منابع مالی و بودجه در اختیار حوزه گردشگری استان قرار داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال نیز با وجود اینکه هنوز بودجه ملی نگرفته ایم، شاهد افزایش ۸۰ درصدی منابع مالی استانی نسبت به سال قبل هستیم. خوشبختانه امروز گردشگری به عنوان محور توسعه استان شناخته شده است.

بالایی با اشاره به طرح کریدور گردشگری بیستون- تاق بستان گفت: با حضور دکتر رازانی در جایگاه مدیریت ارشد استان و تاکیدات صورت گرفت٬ شاهد آن هستیم که طرح بزرگ کریدور بیستون - تاق بستان جان تازه‌ای گرفته است. در این کریدور گردشگری علاوه بر ساماندهی خود مجموعه های تاق بستان و بیستون، در طول مسیر ۳۵ کیلومتری نیز پروژه هایی اجرا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: ساماندهی بخشی از این کریدور شامل میدان امام خمینی(ره) تا سه راهی شهرک ظفر در حال حاضر توسط شهرداری کرمانشاه درحال انجام است. دو پروژه عمرانی بزرگ دیگر شامل ساماندهی سه راهی هرسین و تقاطع مجموعه بیستون در دل این کریدور در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این پروژه های عمرانی نقشه برداری این مسیر نیز به اتمام رسیده و مشاور طرح رسما عملیات میدانی را آغاز کرده است.

در ادامه این جلسه شرکت مهندسین مشاور سامان به ارایه گزارش فاز یک اجرایی کریدور گردشگری تاق بستان - بیستون پرداخت.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید