نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس:

چهارمحال و بختیاری برای رفع معضل بیکاری نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل است

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاری در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان برای رفع معضل بیکاری نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل است.

به گزارش ایسنا، علی کاظمی 22 آبان ماه در آئین معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به وحدت و همدلی شکل گرفته در استان مجمع نمایندگان با تمام توان همراه فعالان و هم دوش مردم استاندار جدید را حمایت می‌کند.
کاظمی با اشاره به حضور پرشور و پررنگ مردم استان در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اکنون این مردم نیازمند حمایت مجدانه از سوی دولت و نظام هستند.
وی از بالا بودن نرخ بیکاری و ناچیز بودن سهم ناخالصی این استان خبر داد و گفت: این عوامل مسبب افزایش آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد در استان شده‌اند.
نماینده مردم فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تکمیل پروژه‌هایی مثل سند گردشگری و طرح‌های ریلی استان تصریح کرد: استاندار جدید بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از نیروهای بومی توانمند و خلاق استان در شکوفایی این استان  تلاش کند و امید است با همت ایشان طرح‌های نیمه تمام این استان تکمیل شوند.
وی با اشاره به معضل بیکاری در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان برای رفع معضل بیکاری نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل است.
کاظمی با بیان اینکه در بحث آب به چهارمحال و بختیاری جفا می شود، اظهار کرد: این استان همواره باید پاسخگوی احکامی باشد که از دستگاه‌های نظارتی ارسال می‌شود، در حالیکه خود با بحران آب مواجه است به گونه‌ای که جنگل‌های بلوط آن روبه زوال و نابودی است.
نماینده مردم فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: مردم این استان نیز انتظار دارند رئیس جمهور در این استان حضور پیدا کند و مشکلات این استان را از نزدیک رصد و در رفع آن‌ها اقدام کند.

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد علی نکونام  اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی باید براساس معیارهای الهی حرکت کند و تمامی اقدامات و اهداف خود را با تدبیر پیش ببرد که تدبیر در کارها عین تقواست.

وی انتصاب پست و مقام را امتحان و آزمونی الهی دانست و گفت: صاحبان منصب همواره باید سعی کنند با تدبیر و بصیرت از این امتحان سربلند بیرون آیند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه این استان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار است، تصریح کرد:  انتظار از استاندار جدید چهارمحال و بختیاری این است که با شناخت این پتانسیل‌ها به توسعه این استان کمک کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در هر جایگاهی  و منصبی که قرار دارند در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشند، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برای رفع موانع و مشکلات موجود در این کشور نیازمند اجرای برنامه‌های کلان توسط مدیرانی متعهد و متدبر است.
وی خاطرنشان کرد: امروز مشکل اصلی ایران ناشی از بازی‌های سیاسی جناح‌ها است و باید همواره با وحدت و همدلی اهداف نظام جمهوری اسلامی که حاکم کردن ارزش‌های دینی است را محقق کرد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به حدیث امام صادق (ع) در خصوص زهد و تقوا، تصریح کرد: هر کس زهد و تقوا پیشه کند خدای تبارک و تعالی برکاتی به او عطا می‌کند و در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام به ارزش‌های نظامی و اسلامی و تلاش برای تقویت آن‌ها نوعی زهد محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه استان برای آباد شدن به شدت نیازمند همدلی و تعامل بین دستگاهی است، خاطرنشان کرد: استاندار جدید نیز باید با نگاه جامع داشتن و اعتدال در راستای آبادانی و شکوفایی این استان تلاش کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اقبال عباسی نیز اظهار کرد: موقعیت استراتژیک چهارمحال و بختیاری به لحاظ قرارگیری بین چهار استان کشور یک موهبت برای مردم و مدیران و مهم‌ترین فرصت برای حل مشکلات استان است.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری علیرغم موقعیت استراتژیک و ظرفیت‌های طبیعی عظیم و مردمانی سخت‌کوش همچنان دارای مشکلات متعددی است و امید است با حمایت مردم و مسئولین این مشکلات مرتفع شود.
عباسی نرخ بالای بیکاری، وجود کارگاه‌های راکد، بحران و معضل کم آبی و وجود دشت‌های ممنوعه در این استان را  دور از شأن این نظام دانست و گفت: اکنون باید با وحدت و همدلی  و تعامل بین دستگاهی معضلات استان را رفع کرد.
استاندار با اشاره به اینکه رفع مشکلات جامعه تنها با تزریق منابع دولتی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد:  همواره باید تلاش کرد در کنار سرمایه‌های دیگر همچون سرمایه‌های مردم و نهادها از سرمایه‌های فکری، مادی و معنوی نیز برای رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.
عباسی با اشاره به اینکه فساد و فحشا در همه جای دنیا معلول فقر است، تصریح کرد: امروزه فقر باعث بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و مهم‌ترین دلیل فقر در جامعه نبود شغل و بیکاری در بین افراد جامعه است، بنابراین تلاش برای ریشه‌کنی فقر ضروری است.
وی  افزود: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در دست‌یابی به اهداف و رفع موانع و معضلات جامعه  تأثیرگذار است.
استاندار در پایان از زحمات استاندار سابق استان تقدیر و خاطرنشان کرد: امید است بنده نیز با استعانت از خداوند متعال و حمایت مردم این استان وظایف محوله را به نحو مطلوب اجرا کنم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید