دبیر علمی همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت:

نوآوری‎های قرآنی آیت‎الله معرفت در عرصه بین المللی شناخته شده است

  • تاریخ انتشار : 1396/8/29 ساعت : 16:29 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
دبیر علمی همایش ملی "بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت" گفت: نوآوری های بدیع قرآنی آیت الله معرفت در عرصه بین المللی شناخته شده و شاخص است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین عیسی عیسی زاده امروز در نشست خبری همایش ملی "بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت" با اشاره به برگزاری همایش در دوم آذر ماه سال جاری در قم، عنوان کرد: در این همایش 5 پنل تخصصی طبق محورهای همایش برگزار می شود و آرای تفسیری علامه طبق مقالات پذیرفته شده بررسی می گردد.

وی تصریح کرد: این همایش آغازگر بزرگداشت تفاسیر قرآن کریم توسط علما به ویژه علامه معرفت است. بعد از ارایه مقالات در پنل ها فرصتی به شرکت کنندگان داده می شود که نقد و اشکالات و ایرادات و پیشنهادات خود را درباره موضوعات ارایه کنند.

دبیر این همایش بیان کرد: در پنل ها، معارف تطبیقی با استاد فاکر و دبیری استاد پیروز مهر در جهت بررسی 6 مقاله اصلی و مباحث علمی در آثار تفسیری با مدیریت استاد رضایی و قواعد و روش‌ها مدیریت استاد مؤدب و دبیری استاد سحرخوان بررسی می گردد.

وی اظهار کرد: همچنین دیدگاه‌های تفسیری در آثار علامه معرفت با مدیریت استاد رستم نژاد و گرایش‌های تفسیری مرحوم علامه معرفت با مدیریت استاد نصیری و دبیری جلال عراقی از دیگر بخش های این پنل های تخصصی است.

عیسی زاده اظهار کرد: این عالم از معدود علمایی بودند که آرای قرآنی و تفسیری شان در سطح جهان مورد توجه و تدریس و بحث قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تلاش های ایشان در عرصه بین المللی دارای اهمیت به سزایی است به گونه ای که علامه معرفت علاقه مند بود همه فعالیت های حوزه در سطح بین المللی و گسترده به سرانجام برسد.

عیسی زاده گفت: در این پنل ها مقالات شاخص با موضوعات مبانی، مناهج و قواعد تفسیری در آثار علامه معرفت، گرایش تفسیری علامه معرفت، مباحث علمی در آثار تفسیری علامه معرفت و تفسیر و مفسر شناسی در آثار تفسیری علامه، مورد بررسی قرار می گیرد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید