برگزاری دوره آموزشی " نهال مهر "در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران

دوره آموزشی نهال مهر، به همت کانون نیکوکاری کیش مهر دانشگاه علوم پزشکی تهران و کانون آموزش و پژوهش سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، این دوره آموزشی بلندمدت با هدف یادگیری عملی دانشجویان دانشگاه فوق الذکر، توانمندی ایشان در زمینه‌های متعدد مدیریتی، ارتباطی، خلاقیت و .......و با شعار learning by doing برگزار شد که بر این اساس و در اولین کارگاه این دوره، محمدطاهراحمدی از دانشجویان پزشکی و مسئول دانشجویی برگزاری دوره، در ابتدا به یخ شکنی پرداخت و هریک از دانشجویان خود را در قالب یک نقاشی معرفی کردند؛ در ادامه به معرفی دوره، اهداف برگزاری و تشکیل گروه، پرداخته شد.

در دومین کارگاه با موضوع «رهبری» نیز فرید فرجی از دانشجویان پزشکی، به تبیین ویژگی های مدیرانی که در عین حال نقش رهبری را برای سازمان خود ایفا کرده اند و ویژگی های مدیران سطح پنجم که به با فروتنی در فکر تعالی سازمان و نه منافع شخصی هستند پرداخت و اشاره کرد که شرکت های عالی شرکتهایی هستند که بیشترین میزان رشد را در یک بازه زمانی نسبتا طولانی داشته باشند و قائم به فرد نباشند چرا که رهبر وظیفه دارد به تربیت جانشین خود نیز بپردازد.

سومین کارگاه این دوره نیز ،که توسط نگار سادات احمدی از دانشجویان پزشکی، با موضوع « نحوه برگزاری یک جلسه کارآمد» برگزار شد به تبیین دیدگاه های مدیران موفق در نحوه برگزاری جلسه و ارائه راهکار برای کارآمد بودن جلسات پرداخته و در قالب کار گروهی به نقش های مختلف افراد با شخصیت های مختلف و تاثیر آنها در نحوه پیشبرد جلسه اشاره شد.

در کارگاه چهارم احمدرضا حجتی مروست از دیگر دانشجویان رشته پزشکی این دانشکده با موضوع « خلاقیت»، در آغاز با مطرح کردن معماها و سئوالات هوش مبتنی بر خلاقیت به حساس سازی ذهن شرکت کنندگان در کارگاه پرداخته و در ادامه به تبیین چرایی اهمیت خلاقیت در پیشبرد فعالیت های سازمان ها و نیز انواع شخصیت ها از نظر خلاق بودن پرداخت.

همچنین در پنجمین کارگاه این دوره،با موضوع « مدیریت پروژه »، مریم شجاعی از دانشجویان پزشکی، به تبیین مراحلی که برای مدیریت یک پروژه باید طی کرد و نکاتی که برای اجرای هرچه بهتر یک پروژه باید مد نظر قرار داد، پرداخت.

در ادامه و در ششمین کارگاه با موضوع « ساختن تیم»، محمد طاهراحمدی از دیگر دانشجویان رشته پزشکی این دانشکده به بیان تفاوت های میان گروه و تیم و نوع روابط بین فردی و راهبری و هدفمندی آن پرداخته و با کار گروهی دانشجویان در غالب دو گروه به نوشتن ویژگی های گروه یا تیم پرداخته و با یکدیگر رقابت کردند.

در هفتمین کارگاه این دوره آموزشینیز با موضوع « مهارت های ارائه»، سید امیرحسین صفوی از دانشجویان پزشکی، به بیان نکاتی در مورد اهمیت ارتقاء مهارت های ارتباطی برای دانشجویان رشته های علوم پزشکی و نیز انواع روش های ارائه الکترونیک و مواردی که جهت افزایش بازده ارائه مطلب به مخاطب باید در طراحی اسلاید رعایت کرد و نیز تاثیر زبان بدن بر دریافت مخاطب از پیام اشاره کرد. همچنین دانشجویان با اجرای role play به تمرین ارائه فرد به فرد پرداختند.

در ادامه و در هشتمین کارگاه هم ، زهرا ولی زاده از دیگر دانشجویان رشته پزشکی این دانشکده به بیان نکاتی با موضوع « ارزیابی پروژه » پرداخت و در خصوص اهمیت بازخورد در رشد گروه و اصلاح نقایص هر پروژه و دو روش redirection و reinforcement توضیحاتی را ارائه داد. در ادامه شرکت کنندگان جهت تفهیم بهتر مطلب به انجام کار گروهی اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، تاکنون در این دوره بلند مدت آموزشی که با استقبال دانشجویان نیز همراه بوده است، موضوعات «یخ شکنی»، « راهبری»، «خلاقیت»، « نحوه برگزاری یک جلسه کارآمد»، «مدیریت بحران»و «مدیریت پروژه» بررسی گردیده و در جلسات آتی نیز کارگاه‌هایی با موضوعات: تشکیل تیم و گروه پویا برگزار می شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید